Skit e bra...eller??

Min kära bror hade skickat mig den här texten idag när jag vaknade. Vet inte om han sett i min blogg när jag skrivit om en vän som varit negativ eller om han bara tyckte jag skulle läsa det....

Det var en gång en liten fågel som kom på - något sent - att vintern var på väg och den själv inte hunnit ner till sydligare grader. Den fick bråttom och började sin långa resa. Men innan den hunnit långt kom kylan ifatt den och han (kunde lika väl vara en hon men jag själv förmodar att en "hon" nog redan varit nere i värmen) kände mer och mer hur vingslagen inte riktigt orkade hålla honom i luften. Så från ett hundratals meter upp i himlen, störtade han rakt ner mot marken och sin säkra död.

Han var på väg rakt ner, nerfrusen och utan att kunna röra sig,  i en hage där kossorna fortfarande vistades ute. Medvetslös föll han till marken. När han låg där utslagen kom en ko förbi och la en stor dynga över honom.  Värmen från dyngan fick honom att tina upp och han kände hur livet kom tillbaks till honom. Lycklig över att vara vid liv började han sjunga sin kära fågelsång. Han visslade och sjöng så att alla kunde höra honom. Till hans stora förskräckelse upptäckte han dock att han satt fast i dyngan och kom inte loss.

En räv som var i närheten hörde fågelsången och skyndade sig dit. När han såg den lilla fågel sitta fast i dyngan sträckte han fram en tass åt den och erbjöd honom sin hjälp. Fågeln blev så glad över rävens vänlighet att han tog tag i tassen och drog sig ur dyngan.

För att direkt efter bli uppäten av räven...

Så vad kan man dra för slutsats av detta?

Jo, att alla som "skiter" i dig behöver inte vara din fiende
....och alla som ger dig en hjälpande hand....behöver inte vara din vän....



Så sant, så sant...
Kanske ska ta de negativa jag fick igår o försöka vända det till nått positivt.
Min vän kanske menade det så o kanske ville få mig o inse saker o ting...

Men lite positivt kan man väl ge oxå...man blir ju så glad av sånt!
Som tex kommentaren jag fick av kära Camilla på mitt förra inlägg. Ååååå vad glad jag blev när jag såg det!!! Sånt kan verkligen göra så hela ens dag blir bra!!! TACK Camilla!!! Du gjorde min dag!

Och tack kära bror för ditt mail...behövdes...

Nu ska jag iväg på en läkartid.
Vi fick kontakt med psykologiavdelningen när dom trodde min dövhet berodde på nånting psykiskt. Nu tror dom inte det längre så jag vet inte varför jag ska träffa dom idag. Vi får se vad dom säger...
Om jag inte skrivit på ett tag så är det för att dom låst in mig på psyk eller nått...

Lämnar er med en härlig hög varm poo.

Adios!

image82

Kommentarer
Postat av: Bror (d ä)

Hej syrran.
Såg dina rader imorse...innan jag skrev. Kul att du tyckte om det. Dynga är alltid bra. Se på vår tomt! ;-) Men undvik dynga som går på två ben....och inleder samtalet med: Tja babe! Va' gö du?

Eller dynga som går på två ben men är alltid beroende av minst sex andra ben för att kunna ha stöd... Sådana ben hänger oftast runt dansgolv. De är sällan långa men tar gärna mkt plats.

Och glöm inte att det finns kritik för kritiserandets skull och som mestadels ges av personer som själva befinner sig en någon form av psykologisk mörker, och där det underliggande syftet är egentligen att själva bli sedda och hörda, och så finns det "konstruktiv kritik". Den sista är fruktansvärt svår att ge till någon som bara vill höra positiva saker, men är å andra sidan den hjälpen som ibland kan ta en längst...och som många gånger är den ärligaste och rakaste.

Positiva saker...hmm, well jag gick förbi spegeln nyligen. Backade tillbaks, tittade på personen som tittade på mig (tur var väl det) och sa till honom: Skaffa dig en frisyr din fula fan! ;-)

Kram

Bror (d ä)

2008-03-26 @ 14:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0