Uppdatering...

Tänkte berätta lite vad som hänt sista tiden eftersom jag inte skrivit på månader o anledningen till de är att det blev strul med en av mina familjemedlemmar efter han läst bloggen.
Om en blogg gör så jag förlorar en familje medlem så kände jag att de inte va värt det så jag la ner bloggen, men nu har jag insett att jag måste stå för den jag är o mina val här i livet o jag måste våga lita mer på mig själv o mina beslut.
Plus att jag så väldigt gärna skulle vilja komma i kontakt med någon som varit eller är i min sitution o det kanske finns en möjlighet att hitta nån om jag delar med mig av det jag gått/går igenom...så jag upptar min blogg igen.

Sen jag skrev sist har jag fått egen lägenhet i V-ås som jag är jääääättenöjd med!!!! Den har tom en liten tomt=)

Levervärderna har legat stilla ett tag nu på samma värden men det är inte dåliga värden så jag e nöjd...även om den har lite ont ibland..
Hörseln däremot är lika dålig o ingen förbättring fast nu har jag fått en "sexig" hörapparat på det örat jag hör pyttelite på o den gör så jag hör ljud runtomkring mig iaf. Ibland kan jag tom tyda vad folk säger till mig om dom pratar sakta o tydligt o de inte e för mycke ljud runtomkring. Jag e som en tant... Aja bättre än inget iaf.

Remissen till Uppsala kom oxå tillslut. Var där för ca 2 veckor sen...ja de tog över 1 år o få komma dit...
Dom gjorde tester o såg att problemet satt i snäckan men vad som hänt med mig hade dom ingen aning om. Han sa att han aldrig haft eller hört om ett liknande fall där hörseln försvunnit utan att de varit en skada eller svår sjukdom inblandad.
Förslagen han gav som han kunde tänka sig har hänt var att antingen så har förkylnings-viruset som jag hade innan allt börja slagit ut hörseln eller så har jag samma sjukdom i öronen som i levern...autoimmun sjukdom...alltså att min egen kropp motarbetar mina egna celler o förstör dom (eller hur de va...).
OM de skulle vara det sistnämnda så finns de en liten chans att en HÖG dos kortison skulle hjälpa men han var osäker eftersom de redan gått så lång tid (över 1 år). Han hade hellre gett de med en gång...(vi vet ju vems fel de är...öron-näsa-hals avd i V-ås...)
Om de inte skulle funka så vill han operera in ett CI-inplantat i skallen på mig.
De e en stooooor grej man har bakom örat som e kopplat till nått chip som dom opererar in i skallen så man kan höra bättre. Han sa att de inte e säkert att jag kommer kunna tyda tal o musik o sånt ändå men eftersom jag e rätt ung så kanske de kan funka okey ändå. Men han vill bara göra det på örat som e värst...där jag inte hör nått...o spara örat där jag iaf hör ljud me hörapparat för när man gör den här operationen så tar man bort sin vanliga hörselfunktion o ersätter det med en "maskin". Sen när man sover eller dushar m.m så tar man av sig "maskinen" o då hör man inget.
De värsta eller nästan värsta är att dom måste raka av mitt hår på en viss del av huvet!!!!!!!!!!! NEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!!!!!
Aja, han ska prata me min lever-läkare iaf o se om de e okey med min lever att vi ger mig en hög dos kortison för o se om de blir förbättring för då e det en autoimmun sjukdom där oxå...SEN, om de inte funkar, ska vi prata om operation igen så jag vägrar tänka på de nu.

Chris kommer ut om ca 2 månader. De känns verkligen overkligt. Så overkligt så jag faktiskt e helt mållös o vet inte vad jag ska skriva om de.
Kan iaf berätta att hans underbara kompis som hjälpt oss heeeeelaaaaaa vägen har köpt en present till han...FÖR 20.000!!!!!!!!!!!!!!!!!! HAAAAALLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!!!!!! Va sjukt!!! Han älskar verkligen sin Chris...
Vad de är han har köpt vägrar han säga...tur de för jag vet inte om jag kan hålla mig från o säga...
Undrar va de e....
Han e bäst iallafall! Med eller utan present för helt sjuka 20.000!


Kommentarer
Postat av: nicole

Haha, tack så mycket, detsamma förresten ;)

2008-08-23 @ 12:19:26
URL: http://mendoza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0