Akuten

Som jag skrev så var jag hos familje läkaren i förrgår eftersom barnmorskan tyckte jag skulle kolla vad som orsaka min andnöd. Dom tog blodprov på mig o såg att nått var positivt. Dum som jag är så tror jag allt e bra när läkaren säger att "provet var positivt" så jag sa "vad bra" o var på väg ut. Då hörde jag hur hon sa "så ta med de här pappret o åk direkt till akutmottagningen." Jag fatta ingenting o var tvungen o fråga varför. Hon misstänkte propp i lungan o ville jag drog till akuten med en gång. Jag hatar akuten. De tar alltid en evighet att få hjälp o jag har inte tid med de. Jag har två gräbs att ta hand om. Stackars C fick ta med dom till jobbet. Vi kom till akuten runt 17. Runt 20 fick vi ett rum o runt 23 kom läkaren in o prata med oss. Vid den tiden var jag svimfärdig av hunger. Hade bara fått i mig en mini portion vid lunch kl 12. Att dom inte ens kan erbjuda en höggravid kvinna en banan...suck! Iaf så hade de varit trauma larm o dom flesta doktorer var upptagna. Därför allt dröjde. Min läkare som kom in verkade oxå lite stressad o sa mest att blodprovet inte var så pass dåligt att hon misstänkte propp i lungan. Hon bad mig komma tillbaks om jag blir akut dålig så gör dom en ordentlig koll. De kanske var lite slappt av henne vad vet jag. Jag var bara så sjukt glad att äntligen få åka hem till mina gräbs! Adam hade inte kunnat somna utan satt uppe o vänta på mig så han hade pusskalas läänge. C hade storstädat, diskat o väntade med super god mat. Precis vad jag behövde efter pinan på akuten. Mat o kärlek :) En bild på en tröttnisse hos familje läkarn o en pussgalning som saknat sin mamsen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0