Riktigt trött

Nu e jag riktigt trött o mår faktiskt dåligt pga att jag sovit för lite men ändå sitter jag här istället för o ligga o sussa i sängen. Ibland e man bra envis...

Sömnbristen beror på tårtbakandet som varit i helgen. Jag borde förbereda bättre istället för att göra allt samma dag. De blir att jag sitter till 6 på morgonen o sen kliver jag upp 10 med Adam (Jaa han går upp 10 helst om mornarna)
Även om pappa C hjälper till så har jag svårt o sova vidare när min krullis e vaken. Vet inte vad de beror på.
Jag vet iaf att jag måste skärpa mig o förbereda bättre så jag får mer sömn för bebben i magen kanske inte mår bra av att mami bara sover 4 timmar per natt o sen e igång hela dagen.

Inskolningen har iaf gått fint den här veckan. Vi lämnade ju barnen själva där redan andra dagen o Adam har inte gråtit nått på hela veckan. Jag e så stolt! Han e duktig min prins.
Nästa vecka är de 2 timmar själva per dag igen men på fredagen är de heldag. jag ska bara ha Adam 4 timmar om dagen hos dagmamma så på fredag börjar han 10 o slutar 14. De e bra de för jag har maaaaaassor att göra!
Skönt att han inte får panik där iaf. Shit vad man e stolt som mamma när barnen är så duktiga.

Jag o Adam var på en kvällspromenad innan läggdags. Vi råka hamna i en godisbutik. Jag som inte ens gillar godis köpte ändå för 60 kr. Efter 2 blev jag äcklad. Jag o godis funkar inte. Bara choklad!
Sen gunga vi lite, gick hem, tog en macka o sen somna Adam.

Jag har bara myst hela kvällen o njutit av o inte ha några måsten ikväll. Jag har kämpat tillräckligt i helgen känner jag.


Eftersom ni är så dåliga på att kommentera här så fick jag inga svar om vad en sköterska har på sig här i V-ås. Körde därför en egen påhittad klädsel till min lilla figur.

Blev RIKTIGT onöjd med denna tårta! Hon ville ha färgerna rött o vitt men när jag kom till slutet så märkte jag att jag inte hade tillräckligt med röd sugarpaste så jag var tvungen o måla. Resultatet blev KASST! Dessutom kom dom för tidigt så jag hann precis lägga dit sista dekorationen o medans C öppnade dörren så fotade jag snabbt några bilder...som självklart blev kassa.

Här är iaf sköterske tårtan...












Stetoskop, sköterske mössan, plåster, spruta o EKG mönstret var beställaren själv som kom på att hon ville ha på tårtan.

Hon blev nöjd iaf, även om inte jag blev de. Så nöjd så jag fick en stor kram :) Mysigt!


Den andra tårtan jag gjorde var till en tjej som ville ha en tårta till sin mamma. Hennes mamma kämpar tydligen med städning 24 h per dag så en morsa o städgrejer va hennes önskan.

Så här fick de bli...






Haha! I know how she feels ;)

Ännu en super nöjd beställare. De ger en verkligen lyckorus när man ser deras miner.

Jag har massa mer tårtor o visa här men nu ska jag hänga vid tv:n ett tag o snacka lite med mini bebbe i magen.

Ha en bra helg!

Kommentarer
Postat av: Mattan

Fyfasen vilka fina tårtor Mandy!!! Du är SÅÅÅÅ duktig!!! Jag blir imponerad... ;-D

Sen är du en kanon mamma som orkar hålla på och sova så lite.. men va rädd om dig för det bor en annan inom dig som behöver sin mamma massor just nu! Att få vila är viktigt för er... Kram!!!

2011-01-16 @ 07:40:09
Postat av: Ida (Lovelys mamma)

Amanda, dina tårtor är GRYMMA! Jag blir lika avundsjuk varje gång jag går in här och kollar haha. Jag vill också kunna!! Haha:)



Läskigt att läsa om det som hände Adam, började störtböla när jag läste det. Men så är man ju som mamma, hyperkänslig. Men tur att allt gick bra iaf! Och hoppas du inte fortfarande känner dig som en dålig mamma för det tror jag absolut inte att du är.



2011-01-16 @ 19:59:17
Postat av: Emelie Tårtmorsan

Usch, de e så sjukt jobbigt när man själv inte är nöjd, man blir sååå nervös!

Jag tycker iaf du e såååååå duktig!!

Tack för tipset med Yoda, använde du flowerpaste när du gjorde honom?

Kram

2011-01-17 @ 11:00:02
URL: http://tartmorsan.blogg.se/
Postat av: Tina

Hej Amanda, kom in på din sida av en ren slump! Intressant läsning men framförallt gör du underbara tårt konstverk:) Jag undrar bland annat vad du tar betalt vid beställning av tårta!!! Såg den underbara tårtan du gjorde på svampbob fyrkant!! Vår tjej här hemma har fyllt 8 och jag undrar då vad kostnaden skulle vara samt hur lång tid i förväg du måste ha beställning? Min mejl skrev jag in om du vill svara! Tack på förhand, MVH/ Tina

2011-01-22 @ 00:20:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0