qpoewidfhi

Kom inte på nån rubrik...fick bli så där, sorry.

Vad gör ni? Jag vet inte vad jag gör. Sitter o glor med miljoner tankar i huvet. Mest om tårtor dock så inge spännade för er.

Idag har varit en skön dag. Jag o Adam klev upp, käka frulle, promenera ner till stan o mötte upp Vanessa o hennes son Viktor.
Vi snodde med oss lite Spicy Hot käk (jaa snodde :S. Dom trodde nämligen vi fått för lite så dom sprang ut efter oss med en extra portion men vi fattade inte vad dom mena förrän efter ett tag så EGENTLIGEN kanske vi inte snodde den. Eller joo, de gjorde vi. Vi gick ju aldrig tillbaks o lämna den när vi insåg att vi fått för mycke. *Dåligt samvete* Förlåt Spicy...) sen gick vi hem till mig o käka med våra puddingar.
Efter lite lek lämna vi dom hos dagmamma, ännu en gång problemfritt (duktig kille!), o sen traska vi tillbaks till stan o spana runt lite.
Jag e trött på att bära med hela skötväskan när jag lämnar Adam hos dagmamma. Han behöver ju inte allt som e i den när han är hos henne så jag var på jakt efter en mini rygga till honom. Efter hett tips från vanessa så fick de bli en Fjällrävens mini rygga. Såååå söööt! Den är i bilen men jag ska visa den sen. Adam kommer va supergullig med den på ryggen :)

Sen traska vi för o hämta puddingarna. Idag hade dom haft vilostund hos dagmamman o jag var helt säker på att dom aldrig skulle få Adam till o somna men ännu en gång chockar han mig. Han o Viktor var dom enda som vilat. Härligt när de funkar som de ska.

Direkt efter dagmamma så vinka vi hejdå till V o V o mötte upp pappa C. Sen drog vi till busborgen så pappa C (han är den som leker mest) o Adam fick leka av sig lite.
Jag promenerade hem lite tidigare än dom för o fixa fika. Hade nämligen en tårtbeställare som ville komma o visa en skiss på en tårta hon önskar till sin sons dop.
Tårtan ska vara klar nu på lördag o den ska räcka till 140 bitar så de blir den största tårtan hittills. Spännade...
Den o en till tårta till en annan beställare ska vara klart till helgen så jag har massor med jobb o göra nu. Kul!

Imorgon åker jag o C till Järfälla. De finns nämligen en tårtbutik där. Jag har ett presentkort som jag fått av min syster men den går bara att använda i butiken så jag ska passa på nu o köpa lite mer färg o grejer. Jag har en känsla av att jag kommer känna mig som om jag e i himmelriket! Riktig godisbutik för en sån som jag.
Tyvärr öppnar dom inte förrän 16.30 imorgon så de kommer bli lite sent.

Adam har 18 månaders kontroll hos läkaren imorgon kl 13 så vi kör en lunch på stan innan läkaren sen lämnar vi Adam hos mamma o drar på tårtdekor roadtrip. KUL!!!!! :D

Nu vet ni vad jag gjort o vad som händer imorn. Bra va? Anteckna de så ni inte glömmer bort.

Nu ska jag glo vidare här.

FÖRST måste jag säga dagens höjdpunkt!!! Min kära söta lilla Vanessa tog med en super charmig present till mig! En gammal gammal kaffe malare. Den va så himla charmig! Ska sätta in en bild på den. Jag blev så himla glad! Hon vet vad som funkar hos mig ;)
Tack vännen min!!!!!!!!!! <3

Kommentarer
Postat av: Emelie Tårtmorsan

men åh vad galet hulligt med liten fjällräven väska, var hittade du den?=)



140 bitar!?`de e heeeeelt galet, ska bli spännande att se!!

2011-01-18 @ 08:38:57
URL: http://tartmorsan.blogg.se/
Postat av: R

2011-01-18 @ 19:08:35
Postat av: Tess

Hej!

Jag heter Tess och jag skulle vilja komma i kontakt med dig angående en tårta, du kan nå mig på; [email protected]

2011-01-18 @ 19:11:12
Postat av: Viveca

Hej Amanda!



Hörde att du nu har registrerat din firma (tårtfirma) Grattis! Och lycka till!

Vad heter firman?

Måste också passa på att tacka för all information som jag fick om CI. Idag är det bara en vecka kvar till den stora dagen D.

Viveca (Sebastians mamma)

2011-01-19 @ 11:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0