Inskolning

Imorgon börjar Adam sin inskolning hos en dagmamma som ligger precis runt hörnet.
Egentligen tycker jag inte han behöver gå hos dagmamma eftersom jag inte jobbar men nu börjar magen bli stor o större ska den bli så de e nog bra att han får lite stimulans o lek från andra barn. Jag kommer ju knappast orka leka som jag gjort innan med en bauta mage o de blir han som blir lidande áv de.
Dessutom får jag lite mer egen tid att fixa med tårtbeställningar. Slipper jag vänta tills han somnat o sen sitta o pyssla med de hela natten o missa massa sömn.
De e nog bra att han börjar dagmamma men den dagen jag måste lämna han o gå kommer jag vara ett VRAK! Jag kommer känna att jag överger min son till en främling (även om hon verkar supergullig) men de e väl vanligt? Tur min kompis börjar inskolningen med sin son samtidigt o på samma ställe som oss. Vi kan stötta varan ;)

Jag e liiiite nervös över hur Adam kommer vara med alla andra barn. Han är en tänkare min Adam o super försiktig. Han är inte en av dom barnen som tar för sig o leker som en vilding. Han e en av dom som mest vill stå o kolla på ett tag innan han vågar vara med o när han e med så e han superförsiktig.

Vi var tex till Busborgen förra veckan med en vännina som har en dotter i samma ålder. Där sprang hon runt runt runt o jaga sin lilla tjej som var överallt o prata med alla medans jag satt stilla (skönt för en gravid kvinna) på en plats o titta på min son. Han går aldrig långt ifrån mig o han kollar mycke på andra barn när dom leker innan han kommer igång själv. Vill han gå nånstans så tar han min hand o tar med mig. Han springer aldrig ifån mig. De e rätt skönt men jag blir orolig att han inte ska va med o leka med dom andra för han bara kollar på. Men som sagt, han brukar komma igång efter ett tag o våga mer men aldrig på en gång.

Adam på Busborgen...

Man måste hålla i hand innan man går nånstans... (Notera min mage som ploppar fram)












Han e rolig min kille för han e såå pedant redan nu!
De finns ett mini boll hav på Busborgen o istället för att hoppa i o leka som dom andra barnen så började han samla alla bollar som åkt utanför o slängde i dom igen. Han e tokig i o städa o så fort han hittar nån smula av nått på golvet hemma så springer han o ger den till mig. Om jag säger "den ska vi slänga" så går han till soppen o slänger o sen stänger luckan efter sig.
Han e noggran med allt. Inga köksluckor får vara öppna. Dom ska va stängda o allt ska va på sin plats.
Häromdan ville han gunga i gungstolen men de var 3 kuddar som låg där. Istället för o slänga ner dom, som många barn i hans ålder skulle gjort, så tog han en kudde i taget o gick o la den fint på soffan innan han bad mig lyfta upp han på gungstolen så han kunde gunga. Han e så ordentlig! Med allt!

Han chockar oss med hur mycke han förstår oxå. Som när vi säger att han ska slänga nått o han gör de på en gång.
Vi satt o lekte i hallen i förrgår o jag fråga om han ville gå o bada. Han titta ner o tänkte lite sen titta han på mig o nicka ja, ställde sig upp o gick rakt till dushen o till sin balja. När lärde han sig allt de här? De går så fort nu så man hänger inte med! Han e ju bara 1,5! Visste inte barn i den åldern va så kloka.

Allt han gör e så kul nu! Han pratade med sin pappa i telefon innan han skulle somna o han ser så rolig ut! Han nickar ja o babblar som tusan på hans roliga språk som om han o hans pappa har en intensiv disskution om nått sen plötsligt börjar han pussa telefonen o vinkar hejdå. Med andra ord, han hade pratat klart med farsan hahaa fy vad jag skratta!!! De va så otroligt gulligt o se han pussa telefonen. Måste nog filma nästa gång dom pratar med varan i telefon för de e så sjukt roligt o kolla på han då.

Min lilla stjärna. Så ödmjuk, snäll o duktig redan nu. Vad ska de bli av dig...

Vilken helt otrolig vinst vi fick den dagen du kom.


Dagen efter nyår. Vi var ute o hade picknick o pulka dag. Adam löööves the pulka!




Sånt här tex kommer jag kanske inte orka om bara några veckor... Var redan något tungt o dra han på vissa platser. Tur att han acceptera andningspauser...

Nu ska jag packa ner ett örngott o ett foto på Adam i hans väska till imorn. Man ska ha med örngott till vilostunderna o foto till foto placeringen. Hur gulligt!? :))
Min bebbe e stor nu...

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vilken sötlök!

Å förstår precis vad du menar, hatar hatar haaatar att lämna bort dom,men jobba måste man ju, =( Bara tråkigt att man inte får fler dagar från fk, sverige tycker tydligen att det är bra att lämna sina små tidigt...



Min Max var också jätte jätte försiktig i början, vi har varit på kyrkans barntimme 2 ggr i veckan, fö dom ska få träffa andra barn, och han skulle bara vara med mig i början, men nu har han ändrat sig helt, tuffat till sig galet mycket och är hur stöddig som helst, dom anpassar sig dom små liven=)

Men inget är värre än att lämna dom! Har fan ångest bara jag ska lämna dom hos min mamma!

kram!

2011-01-11 @ 08:48:10
URL: http://tartmorsan.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Vet du vad, jag tror vi kanske överlever det här... Adam är så fin, man ser att han kommer blir en liten grubblare, typ James Dean och krossa hjärtan..

2011-01-11 @ 15:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0