Frågestund

Jag mår piss efter helgen! Sådär ja, nu vet ni de.
Jag orkar inte skriva om de nu för jag orkar inte tänka på de men jag kan säga att jag nästan inte sovit på hela helgen o slutresultaten på tårtorna blev kassa! Jag är såå onöjd! Kommer antagligen INTE lägga in bilder.
Jag får skylla mig själv att de blev så för jag tog mig ann 6 tårtor varav en var till 60 pers. Allt till samma helg. De funkar inte när man har en 1,5 åring o ta hand om oxå. Tiden räckte inte till o kvaliten försämrades.
Alla fick rabbatt så klart men jag ska maila o säga att jag e skyldig dom en gratis tårta.
Fyy vad kasst man mår när man känner man gett ut en ful tårta! Hoppas dom gilla smaken iaf. Den e ju likadan även om utseendet inte e fint.

Nog om de. Skriver kanske mer sen.

En läsare som heter Sandra tycker jag ska ha frågestund här på bloggen. De e så några som läser min blogg så jag tror de ev kanske bara är du som kommer komma med frågor Sandra haha. Men shoot! Bara fråga på!
De e kul med frågor!

Emelie undrar vad jag använder för verktyg när jag gör figurer. Visst hade de varit underbart om de fanns ett verktyg för o modelera varje figur Emelie? Tyvärr finns de ju inte de. Jag använder mig endast av mina händer o ibland även en lite tandpetare för o få fram vissa saker i tex ansikte mm. Om de är nått mer specifikt ställe på en figur som du undra över så säg till så ska jag försöka förklara hur jag gjorde.
Jag brukar googla fram en bild på figuren jag ska göra o sen försöka forma den efter bilden. Ibland går de bra o ibland blir de bara skit...som i helgen med min Tingeling figur. Gjorde 3 st men ingen blev bra. Då blir man ledsen.
De finns några som kommenterat o lämnat sin mailadress för dom varit sugna på o köpa tårta. Jag har mailat er med adressen ni gett men jag har inte fått svar. Om inte mailet kommit fram så har ni mail adress här, [email protected]

Maila till den om ni vill.

Nu ska käka nått o sen ev åka o kika på syskonvagnar.
Månad 7 nu :)))



Kommentarer
Postat av: Emelie Tårtmorsan

kramar om

Vet hur det känns, man känner sig hemsk när man inte är nöjd själv =( Olidligt! Men efter att ha sett dina tåtror så tror jag ändå att dom är fina , även fast du inte tycker det själv =)

Vad gäller verktygen så tänkte jag mest att det finns så många olika vektyg tex balling tool o massa kraffs, tänkte ifall du använde dig av någonting sådant=)

Kran!

2011-01-31 @ 11:23:15
URL: http://tartmorsan.blogg.se/
Postat av: Amanda

De e så härligt o ha en annan tårtmorsa som förstår en. Vet inte om andra som inte gör tårta förstår hur jobbigt de kan kännas. Jaja, nu har jag lärt mig min läxa iaf. Max gräns på antal tårtor ska de vara!



Jag har sett såna där balling tools o vad dom nu heter. Har tänkt köpa ett paket av olika såna men inte gjort de. Använder inte några såna alls. Som sagt, en tandpetare får hjälpa till ibland men sen e de bara händerna.

Kram fina du!

2011-01-31 @ 11:41:35
URL: http://mandy80.blogg.se/
Postat av: Linn

Hej! Jag undrar om ni kommer någon vart med din dövhet? för, hur mycket hör du egentligen? Jag går i tankarna att gå i en kurs för att lära mig teckenspråk :)



Förresten, bor du kvar i V-ås? Kollade nämligen dina första inlägg från 2007 :P

2011-01-31 @ 14:51:11
URL: http://metrobloggen.se/SusanneLinngranath
Postat av: Filippa

Jag blev överlycklig när jag såg min FINA Tingelingtårta som du gjort!!!! Alla som var på kalaset tyckte också den var jättefin och god, mums! Mamma säger att jag bestämmt ska hälsa att DU absolut INTE är skyldig oss någon ny/gratis tårta! Puss och kram från oss alla<3

2011-01-31 @ 17:34:02
Postat av: Sandra

här kommer lite frågor som jag hoppas du kan svara på.



1.är du och C gifta nu? isåfall ska ni inte ha kyrkbröllop?

2 du och C är vel kristna, har ni döpt adam?

3. hur är er relation, då jag tidigare läst att det vart lite skakigt melan er?

4 vart kommer C ifrån, kan du hans språk?

5. vad satt C inne för?

6 var båda era barn planerade, eller hände det bara?

7. jag har en drömtårta jag ska föklara ingridenserna skulle du kunna ge mig ett prisförlsag på den?

kladdkakabotten, ett lager med chokladmousse, en ny botten, med chockladsås, marränger och banan, sen en ny kladkaka och så kör man chokclad runt hela och toppar med grädde banan och chokladsås.

8. åkte ni på semster till thailand ensamma eller vilka var ni med?

9. vad tycker du om västerås gillar du staden?

10. vad tycker du om syrianer?



Lycka till och hoppas på det bästa för dig

puss

2011-01-31 @ 23:53:23
Postat av: Anonym

här kommer lite frågor som jag hoppas du kan svara på.



1.är du och C gifta nu? isåfall ska ni inte ha kyrkbröllop?

2 du och C är vel kristna, har ni döpt adam?

3. hur är er relation, då jag tidigare läst att det vart lite skakigt melan er?

4 vart kommer C ifrån, kan du hans språk?

5. vad satt C inne för?

6 var båda era barn planerade, eller hände det bara?

7. jag har en drömtårta jag ska föklara ingridenserna skulle du kunna ge mig ett prisförlsag på den?

kladdkakabotten, ett lager med chokladmousse, en ny botten, med chockladsås, marränger och banan, sen en ny kladkaka och så kör man chokclad runt hela och toppar med grädde banan och chokladsås.

8. åkte ni på semster till thailand ensamma eller vilka var ni med?

9. vad tycker du om västerås gillar du staden?

10. vad tycker du om syrianer?



Lycka till och hoppas på det bästa för dig

puss

2011-01-31 @ 23:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0