De gick ju bra de där...

Ja inskolningen idag gick fint, förutom att de va himla svårt o få upp min lilla kille på morgonen. Han ville soooova. Morgontrött grabb.
Vanessa o hennes son Viktor kom hem till oss för o göra sällskap till dagmamman. Efter lite te o peppning så traska vi dit. C ville inte missa Adams inskolnming så han hängde på fast man bara fick vara en förälder med. Efter lite fjäsk till dagmamman så fick även C komma med in.
Adam hängde mest runt farsan o lekte o titta bara då o då på dom andra barnen. På slutet vågade han sig in längst in i rummet där låtsas spisen stod men i början var han bara på en sida av rummet medans andra barnen var överallt. Jag hade fullt upp med en liten kille som smekte mitt hår o mitt ansikte o log med en kärleksfull blick på mig hela tiden. Han ville bara leka med mig o sitta i mitt knä mest hela tiden. Tror han blev lite kär i mig för när jag gick ut i hallen o skulle klä på Adam för o gå hem så kom dagmamman med den lilla killen o sa att han börjat gråta när jag gått från rummet, FAST hans mamma var där hela tiden hahahaa! Thats lööve! :D

Jag o Vanessa har hela tiden trott att vi ska vara med första 2 veckorna innan vi gör de där jobbiga...vinka hejdå o gå...MEN dagmamman sa idag att de ska vi gö redan imorgon! Shit! Tur jag har Vanessa som går igenom samma sak annars skulle jag nog inte klarat de så bra med alla gravid hormoner som finns i mig nu.
Som Vanessa sa, vi lär stå o ful böla utanför porten när vi går haha!

Nu så här på kvällen när jag tänkt lite så känner jag ändå att de nog är bra för mig att få den här egen tiden. De e så mycke som man stressgör här hemma samtidigt som man underhåller Adam o de kommer verkligen bli mycke lättare att bara kunna göra de man ska utan att behöva underhålla Adam samtidigt. Sen när han kommer hem så e alla sysslor gjorda o lunchen e klar så då kan jag fokusera på Adam mer. De e ju jätte bra! Men shit vad svårt de kommer vara ändå. Tur jag bor nära så jag kan springa dit vid ev panik o Adam abstinens.

Bebben i magen har en otrolig hicka just nu :) Hela jag hoppar till!
Vi var till BVC o lyssna på hjärtljuden idag o mätte magen osv. Mysigt! Den är precis på kurvan som Adam var oxå. Inte för stor o inte för liten. Duktig bebbe! Nu ska vi dit igen om 4 veckor o om ca 6 veckor ska vi titta till den med ultraljud igen för o se så den växer som den ska o mår bra. Då KANSKE vi frågar om könet men jag vet inte...

Efter BVC träffa vi C:s föräldrar o åt mat på stan sen gick vi hem o mös o efter de kom Adams farbror o kusin o lekte med Adam. Han var helt slut sen o somna redan vid 18.30. Bra tänkte jag, för då kanske han kommer upp i tid imorgon MEEEN han vakna 2 timmar senare o ville upp o leka. Envis som jag e så fick han vara kvar i sängen o vi snacka lite om livet tills han somna om igen. De e bra o vara envis ;) Han får inte lära sig att man blir lyft ur sängen om man vaknar o vill upp fast de e sovdags SÅDESÅÅ ADAM!

Nu ska jag ta fram kläder till lillpöjken till imorn så de inte blir för mycke morgon stress...hatar sånt...sen ska jag nog sussa. Imorgon när Adam e på dagis så e de tårtbakeri som gäller! 2 tårtor ska göras varav en är 2 våningar.
Jag har missat att lägga in massa tårtbilder i bloggen men jag får köra en tårtbildsbomb igen snart ;)
Här är iaf en tårta som jag gjorde i helgen. Yoda tårta ville dom ha o efter paradis tårtan (som tömde mitt fantasi förråd för ett tag) så hade jag inte mycke ideer så de fick bli som alla andras Yoda tårtor...svart med stjärnor o Yoda på. Blev nöjd ändå. Han e lite klurig Yoda...speciellt när man aldrig sett filmen :S







God natt!

Kommentarer
Postat av: Emelie Tårtmorsan

men ååh vad fint!!

Kan du inte lägga upp steg för steg på Yoda? ska göra en yoda till våren o har absolut ingen an ing om hur jag ska göra!

Kram

2011-01-12 @ 09:05:14
URL: http://tartmorsan.blogg.se/
Postat av: Sarah

Kul att du uppdaterar igen! Tårtan var j fantasien och du är ju det med! Bra att det gick bra på inskolningen!

2011-01-13 @ 20:26:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0