Bilder på kaos helgs tårtorna

Jaja, jag får väl visa mina cakes som jag egentligen ogillar...

Som sagt, hade 6 st till EN helg varav en av dom var till 60 pers så jag sov i princip inte. Joo typ 3 timmar varje natt o sista dygnet gick jag inte o la mig alls.
To much cakes o dessutom ruttet materila att jobba med gjorde att de blev så.

Min sugarpaste tog nämligen slut även fast jag hade beräknat att de skulle räcka. De finns ingen som levererar så snabbt o på en helg så jag var tvungen o köpa från en kvinna här i V-ås som säljer SP. TYVÄRR e den skitansdålig! Panduro hade bara 2 förpackningar kvar så jag blev tvungen o ta av henne oxå.

Ni som gör tårtor kanske kan förstå de här. SP:n var smulig o jobbig. Så fort jag kavla ut den (vilket tog hundra år) så sprack den överallt så fort jag bara snudda den. Man måste ju kavla ut o sen lyfta över den över tårtan men de gick inte. Den bara sprack. När den sprack var jag tvungen o börja kavla igen. När man e höggravid o trött så e de INTE roligt o stå o kavla ut en hård seg deg flera ggr kan jag säga! Jag var helt slut sen!
På nått sätt lyckades jag täcka alla tårtor men resultatet å¨dom flesta var inte fint. Dessutom e smaken INTE ALLS lika god på hennes o Panduros SP. Ufft! känns ju mindre kul o ge en sån tårta till en beställare...



Iggle Piggle o Upsy Daisy var dom första o dom var till en tjej som fyllde 1 år. Amanda.
Dagen innan hade jag ordnat tivoli karusellen som är med i Drömmarnas trädgård o även lilla bron som e med. Min tanke var att tårtorna skulle vara i ungefär samma miljö som i serien MEEEN sen kom jag på att de bara var för 8 st varje tårta så tivolit visade sig vara för stort. Eftersom jag lagt ner så mycke tid på dekorationer som skulle passa i en Drömmarnas trädgård miljö så fanns de nu inte tid kvar o göra nytt. Därför fick de bli 2 enklare tårtor med endast figurerna på.
Iggle Piggle fick ha bron bakom sig. Den fick iaf plats så de skulle va synd o inte ha med den.

Här e dom tårtorna...






Sen fick jag beställning på en shopping tårta o jag hade en sån bra idé hur jag skulle göra den men neeej! Jag hade behövt ätbara pennor för den ideen men dom var nästan helt slut så i sista sekund fick jag tänka om.
Eftersom han ville ha med sin tjejs hund Lady på tårtan så gjorde jag ett träd som dekoration så lilla Lady kunde vara fastkopplad på den. En hund som sitter bland allt smink hade kännts konstigt.
Meningen var att jag även skulle lägga på smycken o kläder o kanske nån sko men de fick inte plats tyvärr. Tiden räckte inte heller.





En Barca tårta ville en grabb ha. Min svarta SP hade då tagit slut så jag fick skära ut bokstäverna för hand o måla med den svarta ätbara tucsh pennan vilket gjorde att resultatet blev bökligt o otroligt fult! Sen ringde dom på dörren precis när jag la på bokstäverna så som ni ser så sitter dom snett o konstigt. Ufft.... mår dåligt.




Tårtan till 60 pers var den svåraste beställningen jag fått.
Så här löd den:
Beställaren ville ha en tårta med katter här o där o sedan en större katt som skulle vara shackrutig o med en Heineken. Plus en systemkamera med nånstans o allt gärna i shackrutigt.
Jag vart väldigt nervös hur jag skulle få ihop dom sakerna till nånting snyggt. Eftersom jag inte kunde få till nått snyggt i skallen som idé så körde jag bara rakt av efter vad dom önskat.
Resultat...








Sist var de Tingeling tårtan som fick mig o gråta. japp jag grät när jag var klar för jag var så missnöjd. Den e liksom inte Mandys Magic bakery stil. Grät nog oxå för jag inte gått lagt mig på 24 timmar o va helt slut plus gravid men ändå.
Jag gjorde om Tingeling 3 ggr o blev aldrig nöjd. De dåliga materialet jag var tvungen o använda gjorde så hennes kropp inte höll sig den formen jag formade. Hon sjönk ihop hela tiden o blev en liten tjockis med världens bröst. jag tryckte upp o tryckte upp men hon bara sjönk. Sen börja hon smula o bli rynkig oxå. Guuu va dåligt material de var!!! Blev tokig! Hoppas jag får chans nån gång o göra om en tingeling tårta för jag står inte ut med resultatet.
Dekorationerna blev kassa o booooring! Hade tänk att hon skulle sitta vid en liten älv med svampar o grejer runt sig men jag hann helt inte med den idéen. Så jäkla trist! SPECIELLT med tanke på att dessa åkt ända från Eskilstuna för o hämta denna tårta. Men jag ska gottgöra de ;)




Så där. Nu har ni sett mina skit tårtor som jag inte blev så nöjd med. jag är bara glad att alla skrivit o tackat o varit jätte nöjda med både smal o utseende. Känns bara trist för man vet man kan göra bättre o jag vill ge ut de bästa till mina beställare.
Nu har jag satt en max gräns på antal tårtor iaf så nu ska de inte vara några problem längre!



I helgen fick jag göra en liten Woody tårta till en liten Rasmus som fyllde 3. Jag gjorde den hos mamma då C inte mådde bra. Man vill ju inte göra tårta där de finns risk att få in bakterier i den. Tyvärr tog batteriet slut på min duktiga kamera så jag fick använda mobil kameran. Lite sämre bilder men här e resultatet...








Nu ska vila lite. Sen ska jag sätta igång med kvällens projekt... Återkommer om de.

Byye!

Kommentarer
Postat av: Emelie Tårtmorsan

Du är ju helt knäpp! ^^

Dom är ju jätte fina!! Knasiga du!

2011-02-08 @ 14:40:05
URL: http://tartmorsan.blogg.se/
Postat av: lilli

Men hur kan du vara så onöjd!?!

Sluta nu, dom e jätte fina allihop!

besitos!

2011-02-08 @ 14:44:56
Postat av: lillis

Tårtorna är fantastiskt fina!!!! Du är en begåvning!! Men börja nu o tat lugnt!!! Ingen kommer tacka dig för att du vrider ut o in på dig själv som höggravid. Företaget kan du rulla igång sen!!!

2011-02-11 @ 20:59:57
Postat av: Sanna

Amanda.. du får inte vara så hård mot dig själv! De här tårtorna är jättefina! Du har sån talang! Så sluta vara missnöjd! Kramar

P.S.. se till att vila så att du och bebis inte mår dåligt!

2011-02-11 @ 21:51:40
URL: http://sannalajnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0