BM besök

Idag var vi hos barnmorskan o kolla till bebis.

Hon kände på mini o konstaterade att den redan låg med huvudet neråt. Duktig bebbe :)
Blev dock liite nervös när hon kände lite till o utbrast "OJ! Vad långt nere den ligger redan!". GULP! De betyder väl inte att den vill ut tidigt? Hoppas inte för de e några veckor kvar...

Magen hade tydligen växt lite dåligt sista veckorna oxå. Hade sjunkit mycke i kurvan. Sist låg vi i mitten precis där de ska va. Nu låg vi under kurvan. hmm... MEN vi pratade lite o de KAN vara så att måtten blir lite fel pga att bebben lagt sig så långt ner. Jag hoppas de e det iaf. Alla värden var bra o de behövs inte någe tillskott av järn eller liknande. Inte behövt de under hela graviditeten som tur är. Sån tbrukar man vanligtvis vara tvungen o knapra.
Vi kommer få göra ett till ultraljud nu om ett par veckor för o kolla läget så allt e okey med bebis. De ska bli skönt så man kan lugna sig lite.

Dessutom hade morsan mandy gått ner 3 kg sen vi var där sist för några veckor sen. Inte bra. Man ska gå upp när man e preggo!
Mindre stress o håll igång o mer fokus på sömn o mat from nu.

Jag kan inte fatta att de bara är 2 månader kvar. Huuur kan de gått så snabbt!??!?! Vi är 4 snart. 4!!! De e ju jätte mycke!
C säger att vi hinner bli 5 innan jag fyllt 32 hahaa! Jag e alltså 30 nu. De betyder jag ska bli gravid inom några månader efter födseln. De tror jag inte men you never know... ;)

Nu ska jag sätta igång med projektet jag har. Ledtråd: Sprayflasktoppar o museeum ;)

Imorgon får ni se.

Adios!

Kommentarer
Postat av: Emelie Tårtmorsan

Du får helt enkelt baka en tårta till dig själv som du får smälla i dig!! =) Men jag vet hur det är, jag va heller ingen höjdare på att "ta hand om mig själv " när jag har varit gravid, har alltid tyckt det är lite "töntigt" att mesa runt bara för man e med bebbe, livet är ju som vanligt ?=) Finns alldeles för många gravida som bara ligger på soffanb och ropar efter ett glas vatten eller en macka, that´s not me =)=)



Taack för komplimangen=) Hoppas du är ärlig så jag inte går runt och ser ut som grannen i Beck utan att själv se det :-P

Kram!

2011-02-09 @ 10:40:20
URL: http://tartmorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0