Ultraljudet

La Adam i sängen o gav honom en välling o en god natt puss o satt mig vid tvn. Efter en stund började han sjunga lite sen blev de tyst. Gick in o kika o han har druckit upp sin välling o somnat. De e så OTROLIGT skönt när dom blir lite äldre o man slipper sitta bredvid o hålla flaskan. Han e så duktig när han ska sova. Har aldrig vara några problem o lägga honom o han har ALLTID sovit i sin egen säng från kväll till morgon. Att sova hos oss har aldrig varit intressant, som tur e. Fast vi har aldrig lyft över han dit heller. De skulle jag aldrig våga. De blir väl en vana sen? Jag inbillar mig de iaf.

Idag har vi varit i Uppsala o hälsa på lite vänner. De va mysigt faktiskt. Ni e underbara min lilla extra familj! Kämpa på <3


Sen hade vi ju de lilla ultraljudet igår. Bebisen mådde prima. Sååå underbart! Jag blev så otroligt lättad att allt var bra med den o de va sån härlig känsla att se den. Vill bara mysa med den lilla gosingen! Känns som en hel evighet tills den ploppar ut. De e ju inte förrän 2011!!! April dessutom. Suck!

Sköterskan sa att de var en bebbe med extra långa ben. De sa dom om Adam oxå. Vi skapar tydligen långbenta små bebbar vi :)

Allt såg bra ut med både livmoder o bebbe o de var skönt o höra. Men jag blir fundersam på vad de e för smärta jag har då o då på höger sida. Även när hon drog UL-apparaten längst med höger sida så ville jag skrika rakt ut. De gjorde så sjuuukt ont o de högg till ända bak i ryggen. Undrar vad de kan vara. Kanske njuren? De e lite för långt ner för o vara levern iaf.
Får prata med nån läkare om de inte går över snart.

På ultraljudet sa dom att de finns en stor chans att jag får hepatos (graviditetsklåda) igen. De var ju den som gjorde så jag blev igångsatt. Fick ju ingen sömn på en månad för de klia så mycke. Till slut blev dom oroliga att jag inte skulle orka föda om vi vänta längre så då blev jag igångsatt.
OM de skulle hända igen så kommer jag försöka stå ut så länge de går. Vill verkligen att kroppen ska starta förlossningen när bebis e redo. O inte bara de, jag vill vara med om de där spännande skedet när vattnet går o man får ringa sambon o säga "nu e de dags". De var lite trist o inte få uppleva de sist.

Kul o se bebis iaf :)

Nånting annat rätt kul var att jag fick ett meddelnade från en kvinna på arbetsförmedlingen. Hon såg mina tårtor o bestämde sig för o gå till Västerås kommun o prata med en kvinna som har hand om nyföretagare. Hon visade bilder på mina tårtor o tydligen älskade hon på V-ås kommun dom så nu ska hon från kommunen höra av sig till mig i veckan.
Kul va!??! Jag gjorde ingenting o ända kanske nånting e på gång här... Iofs vet jag inte om jag vill öppna nånting men med stöd från V-ås kommun i ryggen så borde de gå väldigt mycke smidigare.
Vi får se vad hon skriver. Jätte spännade :))

Här e de iskallt för vi hade råkat lämna ett fönster på glänt så jag ska ta mig en kopp te o hämta en filt o kolla lite bloggar.
Imorgon ska vi hitta på nått kul på dagen. På kvällen ska jag förbereda tårtor. Har 3 st till på fredag förmiddag o göra.

Här kommer första magbilden o lite bilder på lillen i magen...

Månad 5



Dask på den lilla lilla mini rumpan vill man ge! ;)




I profil






Yoga time!




Nu ser man nog inte kön men vad misstänker ni? Jag har ingen aning...



Kommentarer
Postat av: Sarah

Åh vad mysigt, jättesöt mage & bebis.. Jag tror ni får en liten tjej den här gången..



Kul med tårtgrejen, du är så grym så det är meningen att du ska lyckas!



Massa kram!

2010-11-17 @ 13:57:12
URL: http://strimmoravmig.wordpress.com
Postat av: Fina

Jag tror det är en liten tjej! Hoppas du mår bra. Kram!

2010-12-04 @ 17:27:11
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Grattis till bebis nr.2! :) Va kul med ett syskon!

Ni kollade inte könet ? :P

2010-12-15 @ 23:20:33
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0