Uppsala day 3

Hola!

Här ligger jag i sängen o försöker kurera mig. The king e o kollar på fotboll i Aros Vallen. The prinz sover göttit så de e bara chill för mamma mandy som gäller.
Behövs kan jag säga...
Vaknade 7 imorse o kände mig ut o in. Hade inte ALLS lust o dra till Uppsala o va där hela dagen. Urk...
Min låtsas pappa hämtade mig halv åtta o vi drog ändå, även fast jag kände mig som 80 år i kroppen. När vi kom fram ville jag bara be han köra hem igen men jag knalla (kröp) in där o körde på.

Först träffa jag audionomen Per som gjorde hörseltest på mig. De gick finnemang :)
Man ska lyssna på meningar o ord o upprepa vad dom säger. Testet gjordes på mig innan operation o då hade jag 34% rätt med hörapparaten. Nu med bara cochleaimplantatet hade jag 60 % rätt! Pausar en stund här så ni kan applådera klart....




Tack! Ja de kändes bra vettu ;)
Ännu bättre kändes de när jag efter testet träffade ingenjören Mikael (han som gör alla inställningar i implantatet). Mikael berätta att efter 1 år med implantatet så brukar man i snitt ligga på strax under 50 %. Jag ligger på 60 % efter bara en vecka. Dom e väldigt chockade o nöjda med mina resultat. Bättre kommer de bli säger dom bara jag ger de några månader till.

Mikale o jag behövde inte ändra så mycke på inställningarna idag. Känns okey som de e. Nu ska bara min super brain jobba på mer.

Efter Mikael så drog jag o Lelle o käka hamburgesa. Blev förvånad at jag kunde hålla en konvercation med honom fast de va folk runt om kring. Samma i bilen. Jag brukar inte höra alls va Lelle säger i bilen men idag behövde jag inte ens titta på honom när han prata. Jag kunde sitta lugnt o avslappnat o titta rakt fram o ändå höra honom. helt otrolig skillnad! Ni förstår inte hur skönt de e o slippa anstränga sig så jäkla mycke för o höra vad folk säger. Man blir helt slut o orkar inte va runt folk länge. Känner mig faktiskt piggare o gladare (innan förkylningen da...) nu än innan implantate va igång. Sån otrolig skillnad :)
Efter hamburgesa va de dags o träffa en kurator o sen va de dags för lite snack med hörselpedagogen Majvor.
Jag o Majvor ringde fröken ur idag :) Fick sätta på mig en slinga som gör så ljudet blir mer inriktat på telefon o sen skulle jag lyssna. Hörde va tant ur sa varje gång :) Ska köpa en sån så kan jag snart snacka i telefon igen tror jag :D Har inte gjort de sen 2007!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fatta vad jag saknar! Har blivit så sjukt trött på o messa! Min tumme har blivit platt :(

Sen lyssna vi på ett kapitel i en bok o sen ÄNTLIGEN fick jag åka hem.

Hemma väntade grabbarna grus men mat o färska jordgubbar, melon o körsbär. Städat o tom bäddat va de oxå. good boys ;)

Myste lite o tog en dush o en siesta innan C dumpa oss för live fotboll.

Nu ska jag dricka te o kurera för imorn ska jag träffa mamitas o shoppa till våra bebitos. Hoppas bara jag mår bättre imorn...

Måste säga att de troligtvis e ap tråkigt o läsa detaljerat vad vi gör i Uppsala men jag skriver de så detaljerat så jag kan ha de som minne sen hur allt gick till o va i början efter op.
Sen kanske de e nån som snubblar in i min blogg som ska göra samma op o då e de ju kul o läsa hur de gick till.
Ni får ha överseende med dom här tråkiga inläggen.

En sak till!!!
20 juni e kyrkan bokad! ÄNTLIGEN ska Adam döpas! Bättre sent än aldrig eller hur? ;)

Adios


Adam på 1800-talet...


Kommentarer
Postat av: Agnes mamma

Åh vad glad jag blir att läsa att det funkar så himla bra!! You go girl!!

Och det är inte alls tråkigt att höra "tråkiga" detaljer, häftigt att läsa vad du kan göra nu som du inte kunde göra förr ju!

Kram på er!

2010-05-24 @ 22:38:19
URL: http://glimmie.bloggplatsen.se
Postat av: lilli

LYCKAAAAAAAAAAAA!!!!!!

2010-05-24 @ 23:28:32
Postat av: THeZZaN

Kul att det funkar gumman! Hoppas allt är bra med er! Kram

2010-05-25 @ 22:43:47
URL: http://gullback.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0