Borlänge day 2...


Började dagen med en brak frukost o sen en promenad runt stan som tyvärr va stängd. Men kupolen va öppen så vi traska dit o snurra runt lite där inne.
Fanns maassor jag ville köpa men ekonomin sa nej den här gången. Måste komma tillbaks snart igen o shoppa.

2 jumbo koppar var jag tvungen o köpa med mig iaf... Har spanat på dom i en webshop på internet tidigare så slog till.

Tyvärr va dom sönder inom 5 minuter... Kroken på våran vagn e inte den bästa o dom ramla av helt plötsligt. Handtagen på BÅDA muggarna gick av :( Hejdå 300 kronor tänkte jag... Gick in på Indiska o kika halvt deppig över mina fina muggar som redan dött. MEEEN eftersom jag har världens underbaraste familj så stod mamma o storesyrran med 2 nya HELA muggar när jag kom ut igen från Indiska. Är inte dom världens gulligaste eller vad eller vad??? TACK mina underbara! Mandy vart happy igen :)

Här e dom. Mycke te ska drickas ur dom...



Sen drog vi hem o åt lunch o sen gjorde mamma o syrran torta fritas :) Mmmmm!



De e nån slags deg kan man säga, som man friterar. Världsgott!

Körde min med mammas hemma gjorda dulce leche...



MUMS!


Senare mot kvällen när Adam somnat så satt jag mig i syrrans glas-terass o mös o läste mail. De e så himla mysigt här! Mådde så himla bra just då! Regnet smattra o valpisen låg o bet på sitt ben. Syrrans man höll på med middagen till oss o syrran o mamma satt o smutta på champagne. Underbart!

Just nu sitter jag här i terassen igen. Syrran e ute en promenad med Adam o hennes man fixar cafelatte o frukost till oss. Sen e de tyvärr dags o åka hem igen :( Vill verkligen inte de. Har haft de så superskönt! Men vi får komma tillbaks snart igen. Hann ju inte bada jacuzzi eller testa bastun juuuu!

Lämnar er med lite bilder från gårdagens middag. Den va helt underbart god!


Förrätt: Lax med nån guacemoula liknande kräm inuti o lite rödlök...




Varmrätt: Potatisgratäng med kött. Tror de va oxfile...




Efterrätt: Cheescake med hallonsås...




Behöver jag säga att man äter jäkligt bra mat när man e här?

Gårdagens Adam o mandy...




Sista mys med valpen nu innan frukost o hemfärd.
Hoppas de e lika fint väder hemma som här...

See you in Vässan!



Kommentarer
Postat av: Sarah

VErkar som att ni har haft en mysig helg!



Missade er på Pinglan, ville inte sitta ensam kvar i 2 timmar så syrran drog ut på äventyr. Ska du dit igen denna vecka? Skulle vara kul att ses. Annars är du välkomen hem till mig, du bord ju nära!

2010-05-02 @ 21:27:13
URL: http://sarahpaskota.blogg.se/
Postat av: Josse

nam nam vilka goa matbilder och dulce de leche är ju sååå gott! :)



Ni är så fina tillsammans du och Adam! Kram på er!

2010-05-03 @ 20:28:26
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0