Barnens Dag

...som vi i princip missa...

Jag tog en låååång sovmorgon imorse o när jag vaknade var C redo för en siesta. Vi skulle gått med lite vänner ner på stan där dom firade Barnens Dag men C ville jag skulle vänta. oooo vi vänta ooo vänta. Klockan 15 var vi redo för o gå. 1 stängde allt...
Som tur är så va de inte mycke för bebisar enligt tidningen iaf så vi missa kanske inte såååå mycke ändå. När vi kom ner höll alla på o packa ihop sina grejer. Vill tillägga att de va skitväder o regna så jag fattar inte varför vi gick ner till slut ändå men men.
Vi kikade lite i affärer o då fick C syn på alla nazister nedanför. C ville gå o lyssna vad dom sa för nånting så vi åkte ner o ställde oss på andra sidan gatan. Icke bra, sa polisen. Han gillade inte att vi stod där med Adam för tydligen kastade dom glasflaskor mot alla folk som stod där o såg på.
Väldigt konstigt... Enligt deras sida som dom har så ville dom demostrera idag mot våldet som förrsigår. Men hur tänker man då om man står o demostrerar mot våldet o sen kastar glasflaskor mot oskyldiga folk? Jag hoppas verkligen de e nånting jag missförstått för så blåst får man väl inte vara?

Här e lite bilder på dom, polisen o alla människor som tittade på...




Nån som vet vad den där svarta snöflingan betyder på deras gula flagga?







De kanske var 20 st såna här stora polisbilar där. Förstår ni hur mycke pengar de måste kostat o ta dit alla poliser? De var poliser ÖVERALLT. Jätte bra att dom var där självklart! Men hade de inte varit billigare att inte godkänna nazisternas demostration. Dom måste ju få demostrationen godkänd innan dom gör den. Jaja jag vet, i Sverige har alla yttrandefrihet men om de kostar staten en massa pengar o de finns risk att oskyldiga människor blir skadade måste man fortfarande godkänna såna här demostrationer då? Jag kanske missuppfattat allt om hur de går till men är de så här så tycker jag de e helt sjukt! Maaaassor av barn var där o hörde o såg all hat. De e inte friskt...

Jag o grabbarna gick in på Subway o tog en sandwich o helt plötsligt står de några poliser o trycker in några grabbar mot rutan. Väldigt mycke drama för en liten sandwich...





Notera lilla flickan till vänster...

Sen satt dom grabbarna i ett tuff tuff tåg. Nån som vet varför?



Adam såg ut som en besviken förälder när han titta på grabbarna som blev om händertagna av polisen utanför...



Han satt med samma blick o stirra i kanske 10 minuter...

Efter Subway drog. Kändes mysigare o va hemma än där... Handla lite mat o tog en promenad hem. Längesen vi skratta så mycke tillsammans som vi gjorde på promenaden hem. Tänk att man efter 10 år ändå har historier kvar o berätta...konstigt. Och ja, 10 år blir de den 10 juni...prick en månad innan Adams 1-årsdag :)
Fast EGENTLIGEN e de den 11:e för klockan var runt 4-5 på morgonen när C snodde sin första kyss där i hamnen på Gotland :) De e från den kyssen vi räknar.
Vi hade inte gått o lagt oss än så i våra huvuden va de inte en ny dag än men klockan hade ju passerat tolv. Hur hade ni gjort? Firat 10:e eller 11:e? Vi e förvirrade...

Ni kan fundera på de så går jag o tar en kopp te o en natt macka.

Ciao!




Kommentarer
Postat av: lillis

Grattis!! va skönt att allt börjar bli bättre!kan tänka mig att det är heeeelt fantastiskt att kunna höra!!! underbart för dig! ja, helt sjukt med nazi grejen på stan, vi hamnade oxå mitt i det. Har skrivit en insändare i vlt o beklagat mig.. Grattis till 10 år tillsammans! Jag skulle nog ha firat först på kvällen, men även efter 12 slaget.. varför inte fira i dagarna två ;) ? Kram på er!

2010-06-01 @ 21:50:01
Postat av: Amanda

tack! Jaa de e verkligen underbart med att de blev så stor skillnad :)

Vad bra att nån tar tag i de o klagar! Borde man oxå göra. Bra där tjejen!



Hahha bra tips o fira i 2 dagar! :D Så får de bli! ;)

2010-06-03 @ 01:12:08
URL: http://mandy80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0