Aurora

De här inlägget vill jag tillägna min pappas moster Aurora som gick bort idag i Uruguay.

Tyvärr hann jag aldrig träffa denna underbara dam med de vackra namnet men jag har hört så mycke om henne.
Hon var älskad av alla o min kära mor såg henne som sin extra mamma.

De finns ingen trädgård i världen som de pratats om så mycke som Auroras.
Blommor, druvor m.m överallt! Kolibrin i Uruguay hade Auroras trädgård som favorit plats. Dom var där varje dag o sög på nektaren från Auroras vackra blommor. Vem ska nu ta hand om dessa underbara blommor? De finns ingen som kan göra de på samma sätt som Aurora.

Mina äldsta syskon har berättat historier om Aurora o hennes trädgård tusentals gånger. Dom minns henne o hennes trädgård som en av favorit platserna i världen.
Min syster använder fortfarande minnen från Auroras vackra trädgård som inspiration när hon skapar sina kreationer.

Aurora, även fast jag aldrig fick nöjet att träffa dig så vet jag att du o din personlighet va lika underbar o vacker som ditt namn. Får jag en dotter någon dag så ska ditt namn finnas med bland hennes.

Descanse en paz hermosa ángel...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0