Sovläge

Adam började med nått nytt för ca 3-4 veckor sen. När han ska nattas så sätter de igång. Han snurrar runt i sängen åt alla håll o kanter. Han kan tom hamna med huvet åt de hållet fötterna ska ligga. Men mest vänder han sig från rygg till mage, vilket han gjort länge men inte i sängen. Dessutom tror jag han vet att han e busig för när han vänt sig till mage så stannar han upp ett tag o ligger helt stilla o tittar upp på en sen drar han till med största flinet o börjar härja. Han håller på så här nu varje natt o vi låter han snurra en stund för till slut somnar han. Men jag gillar inte att han börjat vända sig i sängen...
Vi har en övervakningskamera över hans säng o till den har vi en skärm som ser ut som en walkie talkie där vi kan se han hela tiden. Den bär jag runt på jämt när han sover så jag kan ha koll på han. Häromdan så kika jag på den o Adam va inte i bild! Jag fick panik! Hann tänka allt möjligt på sekunderna de tog o springa in till han som att nån kidnappat han eller nått (ufft). Väl inne i rummet så ser jag att han vänt sig på mage o ligger inprejad i hörnet av sängen så man knappt ser han med ansiktet neråt dessutom! Får panik o lyfter han varav han drar ett djuuuupt andetag som när man varit under vatten för länge ni vet o precis kommit upp till ytan. De va hemskt!!! Mitt hjärta dunka men Adam somna bara om snuttandes på nappen som inget hänt.
Ska de vara så här folk!?!??!!? Nån sa att de e sånt som brukar hända när bebisar dör plötslig spädbarnsdöd, att dom ligger på magen o inte får luft. Jag har lite smått panik nu. Vaknar hela nätterna för o se så han inte rullat över på mage o hamnat i hörnet så han inte får luft.
Jag förstår inte. Känner inte Adam att han inte får luft o lägger sig bättre när han sover? Kan nån förklara för mig?
Jag tänker om jag inte haft övervakningskameran o kikat på o sett att han låg konstigt vad hade hänt då? Förhoppningsvis inget men man blir fundersam. Kommer aldrig glömma hur hemskt de såg ut när han drog efter andan så där...usch :(

E jag hönsmamma nu?

Förutom att jag känner trygghet med övervakningskameran så e de oxå rätt roligt o titta på han i den. En gång såg jag hur han vände o vred sig o hamna tillslut i en position med rumpan rakt upp. Va tvungen o gå in o ta kort...









La han tillrätta så klart men fyyy att han ska börja rulla runt! Har ju blivit skrämd nu efter den där händelsen :(

Ska tejpa fast han på rygg inatt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0