Estockholmo

Igår kom vi hem från vår så kallade shopping trip till Stockholm. Kom hem med exakt NOLL grejer! Helt värdelöst. Känner stooor panik i o med att jag ska på bröllop nu på fredag o har inte nått att ha på mig. Nån som kan låna en tjockis en fin klänning? ;)

De va mycke som gick snett i Stockholm. Tur att man hade bra sällskap så man inte blev tokig! De va små grejer ni vet men dom kom hela tiden o förstörde! Som tex att han i t-bane båset tog en timma på sig ta betalt så vi missa "tuben" (som dom i sthlm kallar den..) o fick stå forever o vänta. På vägen tillbaks sprang vi för tuben skulle komma om en minut men då fick inte han i kassan upp dörren man kör igenom barnvagen i så vi missa så klart tuben igen. 10 min fick vi vänta. De låter inte mycke kanske men 10 min e mycke för mig.
Vi kom till Sthlm så sent så jag var stressad för jag ville hinna kolla lite i affärer. Tillslut bestämde vi oss för o spara city till dagen efter o köra Kista gallerian istället. Hann typ gå in i 3 affärer innan dom stängde. SUCK.
Dagen efter var de stressit o bökigt o fram o tillbaks igen så vi kom inte till city förrän runt 16 o då var vi hungriga. City stänger 19 så de blev inte många affärer då heller. SUCK! Så igentligen e de inte så konstigt jag inte hittat nått...
Just ja! 2 hängsel shorts till Adam hitta jag på Zara :) Very nice!
Sen tog batteriet slut på cochlean så jag hörde nada. Då var jag hemma hos min syster i Solna. Batteriet låg i bilen i Rissne. Way to go mandy! När vi var i city tänkte jag köpa extra batterin på apoteket MEN självklart hade jag inte delen som man använder när man ska ha engångsbatterin utan bara delen för uppladdningsbara batterin. Så min runda på stan me syster som jag hade sett fram emot eftersom vi äntligen kunde konversera lite blev inte alls som jag tänkt. Dessutom hörde jag tinnitusen bättre utan cochlean o då blir jag trött o stressad snabbt.
Drog till Rissne där C va för o åka hem till V-ås. Syrran drog vidare hem till Solna o SJÄLVKLART glömde jag mitt cochlea implantat i hennes väska. C o jag hittar knappt alls i Sthlm så de va bara o snurra runt där o försöka hitta hem till syrran. Vi var hemma i V-ås runt 23 o Adam hade somnat för länge sen.
De va bara o dra av han brallorna o byta blöja på ett smidigt sätt o lägga han i sängen. Han va så trött så han vakna inte alls.
De enda positiva var myskvällen hos syrran o att få träffa henne annars va de bara mest stressigt. Home sweet home säger jag bara.

Idag var meningen att vi skulle kolla lite i affärerna här men vi åt först o allt drog ut på tiden så jag hann inte kolla så mycke. Egentligen borde jag ta en dag själv o kolla runt lite. Jag tycker de e lättare o shoppa när man e själv. Ska nog gö de imorgon ;)

Fasiken, den här jakten på klänningar har gjort så jag missat massa dejtar me mina vänner :( Känns inte bra. Ska försöka ta mig till Pinglan på babyrytmik imorn iaf så Adam o jag kan få träffa några av våra polers.

De har varit ett helvete o få i Adam mat sista 2 dagarna. Burkar me barnmat funkar inte alls nu. Bara lagad mat men idag o igår vill han inte ens ha de. De här gör oss jätte stressade för enligt vår BVC så har vikten gått ner rejält i kurvan o vi måste tom tillsätta matfett i maten sa hon. Vet inte vad som e fel o jag HATAR o inte veta vad som e fel med min son.
Som tur e så åt han rätt mycke av mamma mandys potatisgrätang nu till middag. Skippar ödmjukheten en stund här o säger att de var den godaste potatisgratängen jag nånsin ätit. De e sant! Så himla god så de vattnas i munnen nu när jag skriver om den haha! Sorry, jag hatar när man inte e ödmjuk men den va jäkligt god. C håller med mig o tydligen min son oxå ;)

Bilder från Sthlm...

Innan Sthlm träffa vi Adams farfar på stan o luncha o fika...




Redan då var jag heeelt slut! Adam oxå :(





I bilen på väg till Sthlm va Adam pigg o spexa som vanligt. Skratta så jag grät åt den här lilla knasbollen. Vart får han allt ifrån? Måste va pappan...





Adam på t-banan för första gången i sitt liv...





...o på tuben... Lite läskigt i början så måste hålla babas hand...




"va var de???"




Han var lugn. Även om de inte ser ut som de...



De roliga kom strax efter korten togs.
Adam ville ner o stå, som i princip e de enda som duger nu. Vi försökte förklara att när tuff tuff tåget åker måste man sitta still. My ass att man måste tänkte Adam o gjorde allt för o stå på golvet. Jag tog tag i hans händer o då ställde han sig med rumpan lite utputande o sköt sitt ena ben rakt fram o rakt upp. När de guppa va de extra kul o han log stooort o va RIKTIGT stolt över att han kunde stå på ett ben även fast de svängde o hade sig. Vi skratta så vi kikna. Han gjorde verkligen en show för moster som satt mitt emot. Hela vägen på tuben så stod lilleman på ett ben. Ibland bytte han ben men aldrig med båda. Hahha han e rolig krullisen :D
Så himla trist att jag inte fick med de på bild men vi va så inne i de han höll på med så jag tänkte inte på o fota.

Nej nu ska vi chilla lite innan läggdags.

Hoppas ni suber gött inatt.

Adios


Kommentarer
Postat av: Lofsan

Du är så flitig på att kommentera min blogg, bättring på mig!



Ang graviditeten:



H sa vid "tillfället": NU blev du gravid. :-) och det visade sig ju stämma!!! Han kände det liksom... Jag var säker på att jag var gravid fastän alla tester visade negativt. Jag kände det i hela kroppen även om jag inte hade några symtom överhuvudtaget. Jag bara visste.



Det är coolt att kroppen har sån koll på sig själv. :-).



Hur skulle ni göra om du blev gravid nu?



Kram!!

2010-06-04 @ 10:17:31
URL: http://Lofsan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0