Ensammen...


Här sitter jag alldeles ensam o tuggar på en pizza slice. Eller ja, ensam o ensam. Adam ligger o sussar i rummet bredvid...
Tycker lite synd om mig själv. Naaw!

C är i Stockholm o firar en vän som fyller år. Jag skulle oxå varit där men våra föräldrar (som e dom enda vi kan tänka oss som barnvakt just nu) var antingen upptagna eller såg himlans slitna ut så vi bestämde att mamma mandy fick stanna hemma. Trist o missa födelsedags middan. C:s vänner måste tro jag ogillar dom eftersom jag aldrig kommer på deras event :(
Hade sett fram emot den här kvällen faktiskt. Men å andra sidan så har jag fått umgås med världens bästa kille hela kvällen istället.
Adam har varit på världens bästa humör idag! Vi har tagit de lugnt o varit inne mest för han har varit hostig sista dagarna. De enda vi gjort e o tagit en promenad för lite frisk luft. Tror Adam njöt av o bara va hemma o koppla av. Helt avslappnad o galet glad har lilleman varit. Han har gått runt o fnissa hela dagen åt i princip inget. Så fort man tittar på han så sitter han o ler mot en. Man blir helt varm om hjärtat. På promenaden satt han bara o stirra på mig o log. Undrar vad han tänker ibland...

Min Adam har humor kan jag lova. Så fort jag fnissar till eller skrattar så börjar han oxå garva. Även fast han kanske sitter för sig själv o leker o jag läser nått roligt på datan så jag skrattar så tycker han de e kul o skrattar med. Då garvar jag ännu mer sen sitter vi där o skrattar o inget vet åt vad. Han e så härlig min Adam :)

De e lite synd att han e i den fasen i bebis livet då han inte känner sig direkt hundra med andra. De tar ett tag innan han släpper loss o blir Adam runt andra folk. Man önska alla kunde se hur han är när man e med honom själv men de kommer väl när den här blyghets fasen eller vad man kallar den, går över.

Min lilleman va så glad idag så han VÄGRA sova. De tog mig 2 timmar o natta han! 2 TIMMAR!!! Så länge har vi aldrig behövt hålla på. Just idag när pappa C inte e hemma o hjälper så valde Adam o ta 2 timmar på sig...JIPPIE! Han ställde sig upp o stod o log o fnissa o tittade jag mot han så börja han skratta som om en galning. De va svårt o hålla sig för skratt o vara bestämd kan jag säga. Sen trodde jag han skulle somna när han la sig på mage o gosa ner sig i kudden men sen åkte huvet upp med världens största smile igen. Så höll han på o lurades ca 40 ggr.
Men till slut, när Adam börjar "sjunga" för sig själv, då vet man att han snart somnar.

Jisses vilken pers...

Jag som har köpt snask o tänkte njuta av en film i min ensamhet. Nu hinner jag nog inte de för jag måste upp med Adam imorn bitti så jag lär sova så jag orkar. Suck...






Ser ni vad mycke kärlek de e i Adams blick när han ser på sin baba?







Hmm...ska jag fortsätta pladdra...?

Jaa jag fortsätter. Har inget annat o roa mig med...

Vi har ett litet problem här i vårt boende.
Enda sen vi flytta in har våran el räkning varit sky hög. Då pratar vi runt 3000 kr i månaden. Ja ni läste rätt. I början trodde vi de var för att vi använde värmefläktar för o hålla lägenheten varm eftersom hyresvärden aldrig fixade våra ej fungerande element. De går inte o ha bebis i en is kall lya. Dom gick med på o ge oss en gratis hyra vilket vi var nöjda med men FORTFARANDE får vi in 3000 kr el räkningar varje månad.
Vi ringde mannen som har hand om fastigheten o han sa att de finns inget han kan göra (!?!?!?). Dom kanske kan inbilla sig med att vi e nöjda med de svaret men surru de e vi inte!
El bolaget hotar o stänga av våran el om räkningarna inte betalas o vi anser att de måste göras en utredning varför el räkningen e så hög.
Våran misstanke e att vi betalar för elen i hela lyan. De bor 4 familjer här o el räkning på 3000 borde täcka ca 4 lyor inte sant?
Genom ryktesvägar har vi hört att el mätaren nere i källaren inte fungerar som den ska men ägaren tycker de e för dyrt o byta ut den så kanske de e nått sånt som e problemet. Man kan inte lyssna på rykten men vi ska ta reda på om de e sant självklart.
MEN vad tycker ni vi ska göra? Självklart letar vi annat boende just nu men vi funderar på vart man ska anmäla sånt här. KO? Hyresrättsföreningen? Vart? Help please. Vi har aldrig varit med om nått sånt här tidigare.
Med hyran på 6000 o el räkning på 3000 kan vi nästan hyra en villa för samma pengar.
VI VILL FLYTTA!


(Vi vill inte hänga ut nån eller ge skulden till någon. De var våran väns pappa som hjälpte oss o få den här lägenheten men han har INGET med de här o göra. Våran disskussion har varit med en annan farbror som hjälper till o sköta huset o de var Han som sa att de inte finns nått han kan göra.)

Tips e uppskattat.

Nu e frågan...ska jag fortsätta pladdra på?

EN sak till...

Jag o C hade ett litet snack ang Adams dop kläder. Som tur e så kom vi tillslut fram till samma sak (jag övertala). Adam e för stor för dop klänning. De kommer bara bli problem o de kommer se konstigt ut. Killen e ju snart 1 år så jag tycker inte de passar sig o klä en klänning på honom.
Adam vill dessutom helst bara stå o gå hela dagarna o kommer säkerligen vilja göra de när vi står där framme o ska döpa honom. De funkar inte o ha en lååång klänning på en kille som vill stå o gå runt hela tiden.

DÄRFÖR har vi nu hittat våran lösning. Eller vi o vi... En mamma maffia vän tipsa oss. Tack Sanna Ljungström för tipset! :)

En stilig kostym får de bli.





Nå? Your comments please.

Jaja vi vet. De e inte lika festligt som en fin klänning men ärligt, Adam e för gammal för en sån. Tror de här blir bra. Den ligger på posten o väntar på oss nu. Spännade...

Jag har några stjärnor som förgyller min dag genom o kommentera då o då men lite boring e de o inte få feedback när man ser att de e över 100 pers som läser min blogg varje dag. Vf e ni så hemliga? Man kan ju va anonym juuu.

Nu vill jag ha feedback på Adams dop kostym. Bring it!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Den är jättefin! Håller med er att den blir bättre än en klänning på honom i hans ålder.



Måste säga grattis ännu en gång! 10 år! Tänk att det var så längesen. Er pojke är den sötaste! Jag hoppas jag får träffa er i sommar.



Kram Anneli

2010-06-13 @ 00:06:19
URL: http://elavie.wordpress.com/
Postat av: Sanna

me löööööve the kostym =)

2010-06-13 @ 00:16:59
Postat av: stora syrran

Jag hade samma problem - 3000 i månaden fastän jag stängt av allt - mäatren snurrarde glatt på. Ringde bolaget som ansvarade för mätaren och bad dem byta den. Jag skulle få betala 1000 om det visade sig att den inte var fel - den var fel och jag fick tillbaka pengar. Om inte alla har lika stor räkning i huset är det nog inte huvudmätaren det är fel på utan mätaren som går till erat hus. Er räkning borde ligga på 3-500 per månad. Jag fick tilllbaka pengar från Vattenfall.

2010-06-13 @ 09:30:52
Postat av: Lofsan

Jag tycker nog att svarta kostymbyxor är snyggare. Men den vita dressen är ju mer lik en dopklänning.

2010-06-13 @ 09:42:33
URL: http://Lofsan.wordpress.com
Postat av: THeZZaN

Här var det ord och inga visor... Bäst man kommenterar! :)



Jag tycker det är en jättebra ide med kostymen... Han kommer bli vrålgullig i den!

2010-06-13 @ 11:56:00
URL: http://gullback.blogspot.com
Postat av: sanna (Alis tjej ;)

va synd att du inte kom..

trodde adam skulle följa ju! men men vi får ju snart se han, med den finaste kostymen också! :)

ja hälsade o han tackade. Ser fram emot doppet, ali kommer säkert bli nervös.. hihi. Kram på dig vännen!

2010-06-13 @ 15:00:47
Postat av: lillis

Ring omedelbart bolaget som ni betalar elen till!!!! Vi betalr 500-800 kr i månaden vi har 90 kvm, tvättmaskin, torktumlare o diskmaskin.. Så 3000 är heeelt galet. Kostymen blir ggrrrym!

2010-06-13 @ 17:36:18
Postat av: Sarah

Fin kostym, jätte bra tycker jag!



Elräkningen verkar orimlig! Om ni inte betalar kallhyra? Isåfall borde den vara mindre men det kan görklara vinterns räkningar!

2010-06-14 @ 20:46:33
URL: http://sarahpaskota.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Kontakta Hyresgästföreningen, de hjälpte oss när vi hade en tvist för en herrans massa år sen, det gick till rättegång, och det var så skönt att ha dem i ryggen. Har ni pratat med grannarna vad de har i räkning?

2010-06-15 @ 18:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0