Svar

Hej "Främling"

Tack för din kommentar.


"Hej Amanda, jag vet en av dem du nog tänker på. Då jag känner honom väl. Jag tror att du är ute och simmar när du skriver att det är din man och hans bakgrund som är anledningen till att åtminstone han klippt banden till dig."

Kanske de inte är anledningen till att denna person klippt banden men när jag får mail där de står "...klipp banden till din fästman och gör något av ditt liv så kanske du kan få min respekt." så kan man självklart inte tro att de inte har nånting med saken att göra.

"Du är inte ärlig mot dig själv och än idag verkar du inte se din roll i er relation. Du målar upp en bild av dig som godhjärtat och omtänksam. Men du har aldrig varit i närheten av att ge så mycket som den persoenn har givit er... Hur många smällar har du tagit för dina syskons skull?"

Till de vill jag bara säga, var o när har jag skrivit att denna person inte gett o gjort mer än nån nånsin ska behöva göra? Detta är ingen tävling om vem som ger mest till sina syskon men om de var de så skulle jag självklart hålla med om att denna person nog gjort mest.
Jag försöker inte måla upp en bild av mig som nått. När jag skriver här så skriver jag från hjärtat utan att tänka o alla som träffar mig vet vem o hur jag är. De räcker för mig.
Jag förstår inte riktigt din poäng när du skriver "Du målar upp en bild av dig som godhjärtat och omtänksam. Men du har aldrig varit i närheten av att ge så mycket som den persoenn har givit er... Hur många smällar har du tagit för dina syskons skull? " Kan man inte vara en godhjärtad o omtänksam människa för att man inte "tagit lika många smällar" för sina syskon som denna person?
Jag har alltid o kommer alltid finnas där för mina syskon men eftersom jag var bra mycke yngre när de mesta skedde så kan jag omöjligt ha gjort lika mycke. Om jag kunde så hade jag gjort de.

"Livet handlar inte om att bara ta och ta. O du vet mkt väl hur mkt han gav av sitt liv till din familj. Samtidigt som han kämpade med demoner du aldrig kan föreställa dig. Även om du vet väl vad din mor har berättat för dig om saker er far gjorde. Från det han var barn. När er far tog livet av sig, vem fanns där mest? Vem stängde sina egna känslor och saknaden av sin far för att vara stark för er skull?. Även när er mor stod och sparkade honom i ryggen och slängde ut honom från hans eget hus (som tonåring!) så vägrade han ställa sig mot henne av omtanke till er."

Som jag skrev tidigare, jag har ALDRIG sagt emot att denna person inte gjort så otroligt mycke för oss o varit med om saker som ingen ska behöva vara med om o i vissa fall för att skydda oss. De värker i mitt hjärta när jag tänker på vissa saker han var med om. Vissa saker har jag bara hört från mamma eftersom jag var alldeles för liten o i vissa fall, inte ens född.

När vår pappa gick bort var jag endast 9 år gammal så jag förstår inte riktigt vad du ville att jag skulle ha gjort? Självklart är jag mer än tacksam för att han fanns där för oss. Men att han stängde av sina känslor för att vara stark för oss o de du skriver om att mamma sparkade ut honom osv är ändå inte nånting som jag hade kunnat påverka väl?
Kanske din poäng med allt de här är, som du skriver, "Livet handlar inte om att bara ta och ta"? Jag anser inte att jag "tillät" detta ske för att jag ville "ta och ta" från denna person. Jag var 9 år gammal.
Jag minns fortfarande den dagen mamma sparkade ut denna person. Jag stod på framsidan o grät o försökte ropa hem honom igen.
Jag var tacksam redan som barn för allt denna person gjorde. Nästan varje natt när jag skulle sova så var en av dom sista tankarna hur jag skulle ordna ihop en miljon kronor för jag tyckte jag var skyldig den här personen de efter allt jag fått.
De var så jag trodde jag kunde ge tillbaks då, genom pengar, sen när man blev äldre så försöker man hitta saker man kan göra men att försöka vara en sån bra person som möjligt e väl de enda man kan göra till nån som redan är lycklig o har allt? Att man sen inte är perfekt är väl en annan sak. Ingen människa på denna jord är väl perfekt?


"Jag vet mkt väl om allt. Och det är synd att du använder din man som ursäkt för att han tar avstånd från er alla. Ställ dig själv frågan, jämfört med honom, hur mycket har du gjort för dina syskon? Hur många fighter har du tagit? "


Sanningen är att jag verkligen har trott att denna person har tagit avstånd från mig pga min fästman eftersom de är de enda jag hört o, som ni såg på citatet över, oxå fått skrivet till mig men jag har tydligen haft fel...

Ännu en gång skriver du om allt denna person gjort o ännu en gång håller jag med dig. Denna person har gjort väldigt mycke mer än jag för sin familj MEN du ska veta att jag gör precis ALLT jag kan för min familj. Hade jag varit äldre så jag förstod mer vad som skedde så hade jag åtminstonde försökt göra allt de han gjorde för oss men jag var för liten o i vissa fall inte ens född.
Som jag sa tidigare...de är ingen tävling om vem som gjort mest. Jag finns där för min familj o ställer upp med saker när de behövs. Jag behöver inte sitta o skriva varje sak. Min familj vet o de räcker för mig.
Jag kommer även finnas där i framtiden för min familj o jag kommer ALDRIG släppa dom eller sluta finnas där för dom vad som än händer. 
Dessutom skulle jag inte, nu som förälder, ens drömma om o vara så självisk o klippa alla band till min sons kött o blod. Att låta honom växa upp utan släkt, mormor, farmor, mostrar, fastrar, osv pga att jag har problem med vissa val dessa människor har gjort. Hur förklarar man ens till sina barn varför dom inte har några släktingar som alla andra barn när dom frågar?
Om jag ska vara helt ärlig så blir man som förälder förbannad över att nån kan göra något sånt! Man måste anse att personerna i fråga är dåliga eller rent av farliga för ens barn att vara nära för att ens fundera på att göra en sådan sak mot sitt barn.
INGEN i min familj är dålig eller farlig för något barn i denna värld!
Sanningen är ju att de inte är bara hela min familj som dessa människor klippt banden från...även denna persons partnerns familj är raderade om jag förstått de rätt. Jag kan inte låta bli att fundera på om de verkligen kan vara så att felet sitter hos oss, som sammanlagt blir över 18 personer, eller hos dom som valt släppa alla sina "närmaste".

"Hur många fighter har du tagit?" skriver du. SJÄLVKLART skulle jag ta alla fighter i världen för min familj. Finns de nån som INTE skulle göra de för sin familj?


"Allt har dock blivit bra för honom och jag som ser honom ofta ser en lycklig person som ägnar allt sin tid till sina egna barn, sin familj och deras hem.

Den bron som är bränd mellan er kommer aldrig byggas upp igen. kanske lika bra för alla. Men då han inte förolämpar dig om dagarna och än idag talar gott om er alla, kanske du kan höja dig själv lite..."
 

Jag har aldrig försökt förolämpa denna person o de är synd om du tycker mitt förra inlägg gjorde de för de var inte min mening.
Att han tar hand om sina barn o är lycklig med de är inte nått jag blir förvånad över. De visste jag redan o alla som känner eller kännt honom.

Eftersom de är min blogg så väljer jag att inte ha med vissa delar av din kommentar här. De gör jag av respekt till dom som var med i den texten du skrev eftersom de är deras privatliv du skrev om.
Däremot svarar jag gärna på de om du lämnar en adress jag kan skriva till.

En sak vill jag dock kommentera i texten som jag inte tog med... Jag har aldrig "skakat av mig allt" och sagt "de är inte mitt problem". Jag känner mig själv o jag pratar inte så. De vet alla jag känner oxå.
Rena lögner kommer man ingenstans med...



En sak vill jag säga till er därute.
Var rädda om er familj o red ut era problem istället för att släppa dom för gott. Respektera varandra o ta hand om varandra genom ALLT! Inse att vi alla inte är samma person o alla gör olika val här i livet. De betyder inte att dom är sämre för de.
Förlåt varandras misstag. INGEN i denna värld e perfekt. Alla gör vi misstag. Även Du! Var inte långsiktiga, speciellt inte mot era närmaste. En dag kanske dom inte finns mer o då finns de ingen annan än Du som kommer ångra all tid Du förlorat med denna människa pga av långsikthet eller orklöshet att förlåta o gå vidare.

Om de är nånting jag ska prioritera i min sons uppväxt så är de att lära honom att familjen är viktigast, förlåta deras misstag, lösa sina problem men mest av allt, aldrig släppa dom ur sikte.




:)



För övrigt vill jag tillägga att mitt förra inlägg inte var riktat till endast en person även om vissa delar var riktade till just denna person...


Kommentarer
Postat av: Anonym

HALLÅ VAKNA !! VAKNA UPP UR DIN FANTASIVÄRLD NU NÄR DU FORTFARANDE KAN !!

2010-01-20 @ 17:38:44
Postat av: lilli

vad händer???



Ge fan i att må dåligt av såna kommentarer amanda! Du har levt ca 7 personers olycka under dina 29 år. DET RÄCKER NU!

Sätt lås på din blogg och fortsätt skriv från hjärtat!

Främling? komiskt, d e nog det sista du e.

Well alla får ha sin åsikt...?



Mandy, tu eres mi corazon y me vida!

pöss

2010-01-20 @ 19:58:55
Postat av: Amanda

JAG ÄLSKAR DIG MIN GRISKULTING!!! FÖR ALLTID!!!

2010-01-20 @ 21:03:36
URL: http://mandy80.blogg.se/
Postat av: Lucia

Jag håller me syrran din, d räcker me alla tråkigheter du har varit med om!!

Fortsätt leva livet me din fina familj som du har gjort senaste tiden.

Du är för alltid min BÄSTASTE MANDY, glömm aldrig det ;)

2010-01-21 @ 00:18:05
Postat av: Camilla

Å jag älskar er båda Lilli å Mandy.. Ni e bäst å ni betyder allt<3<3 Ni är mina systrar för alltid.



Och som sagt skit i såna kommentarer, jag håller med Lilli fullt ut.



Puss å kärlek fr Camilla

2010-01-21 @ 12:30:38
Postat av: Amanda

Tack mina tjejer! Ni finns alltid där o stöttar. Ni e bäst! Älskar er <3

2010-01-21 @ 12:57:47
URL: http://mandy80.blogg.se/
Postat av: L

Främlingen måste nog skaffa sig ett eget liv och sluta läsa din blogg om hon känner som hon skrev..... Amanda du om någon är en fighter och gör MÅNga människor lyckliga är 100a på att du skulle kämpa in i det sista för alla som du älskar och som älskar dig! Bästa du!

2010-01-21 @ 13:26:05
Postat av: Amanda

Tack SNÄLLA L för dom orden <3

2010-01-21 @ 13:41:28
URL: http://mandy80.blogg.se/
Postat av: Anonym

SLUTA BRÅKA!!!!!



Kan ni inte tala hövligt med varann behöver ni inte prata el skriva alls.För det här hjälper inte nån av er.



Snälla sluta nu och tänk om.

Gör ett ärligt försök att lösa detta el låt det va.



Jag hoppas att detta löser sig för ni vet att ni ALLA i denna familj betyder otroligt mycket för mig.



Jag älskar dig Amanda<3

2010-01-21 @ 22:27:59
Postat av: Camilla

Det var Camilla som skrev innan

2010-01-21 @ 22:29:50
Postat av: Anneli

Jag vet inte vad allt handlar om, men jag vet att du är den mest omtänksamma och ödmjukaste människa jag känner. Du är den ärligaste och finaste människan jag känner.

2010-01-21 @ 23:41:35
URL: http://miniego.blogg.se/
Postat av: Främling

Ska först kommentera att det korta inlägget från Främling inte är från mig som skrev till dig först.



Amanda, det är bra om du kommit fram till att det bästa är att ta hand om sin familj. Och att det är det du gör. Låt det vara där vad gäller din familj och se till att hålla fast vid det. Då vet jag om en person (som vi båda känner) som själv kommer vara glad över det.



Vad gäller de övriga i deras familjer så är livet sådant - du kanske själv blir medveten om det i framtiden - att vi inte kan välja vilka våra familjer är men däremot kan vi välja våra vänner.



2010-01-22 @ 12:45:25
Postat av: Amanda

Hej Främling



Nej du har rätt, vi kan inte välja våra familjer men om vi inte ens bryr oss om våra familjer, människorna vi växt upp med o tillbringat mesta delen av vårat liv med, vårat kött o blod som delar vår historia med oss hur mycke kan vi då bry oss om våra vänner?

2010-01-22 @ 16:08:21
URL: http://mandy80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0