Lifes good then you die...

Jag har skrattat så mycke sista dagarna! De är så underbart när man har varit tillsammans med sin partner i nästan 10 år o fortfarande har såna underbara stunder tillsammans som får en att känna EXAKT som man kände i början. Ni vet de där pirret i magen.
Att ligga i sängen mitt på dagen alla 3 o ha kittelkrig, brottas o skratta e nog bland de roligaste jag vet.
Jag kan o kommer aldrig lämna den här människan som jag avgudar o älskar så mycke så jag blir snurrig om jag ens börjar fundera på hur mycke kärlek min kropp bär runt på till honom.
De finns o har funnits människor i våra liv som har försökt separera oss och tom raderat oss från deras liv pga att dom inte klarar av att se oss tillsammans. Jag e så glad att jag inte lyssnade till dessa människor o släppte mannen som ÄR mitt liv o gett mig de allra finnaste jag nånsin fått, Adam. Jag e dig evigt tacksam Christianne, som gett mig de finaste o underbaraste jag nånsin sett....vår son.
Hade jag lyssnat till andra så hade jag inte haft dig eller min son. När jag tänker på att jag kunde ha missat allt de här så blir jag helt matt i kroppen. Tack gode gud att jag aldrig släppte dig.
Sanningen är ju igentligen att jag aldrig ens haft en tanke på att inte "vänta" på dig när du satt inne eller att lyssna på folk när dom sagt att jag ska släppa dig o tom gett mig ultimatum...dom eller dig...
Alla gör sina egna val här i livet. Man ska inte bestämma hur andra ska leva sina liv. Jag kan ändå inte låta bli att fundera på hur ni tänkte o om ni nånsin ångrar erat beslut att släppa mig pga att ni inte fick bestämma hur jag skulle leva mitt liv o med vem.

Missförstå mig inte. Jag vet hur svårt de måste vara att se nån man tycker om välja att "vänta" 5 år på nån som anses som kriminell. Men som jag alltid sagt... Man måste ta sig tid att lära känna folk innan man dömmer dom o anser dom vara otillräckliga för nån. Dessa människor tog sig aldrig tid att lära känna min Christianne o kan därför aldrig komma i närheten av att veta o känna de jag vet o känner inför honom. Därför kan dom inte heller veta hur lätt de var att "vänta" så länge på honom. Bara ni som känner honom väl vet vilket hjärta han har.
Jag ångrar inte nått o jag kommer aldrig göra de...
Men tyvärr så tänker jag ofta på dessa människor o innerst inne önskar jag o hoppas att allt kanske blir annorlunda någon dag. Jag skriver tyvärr för de ligger i deras händer o jag kan inte göra något åt situationen så att dom ofta finns i mitt huvud är ett "tyvärr" för mig...

Å andra sidan, nån som släpper en lätt o i vissa fall utan en förklaring tom är ju inte nån man igentligen vill ha runt sig... Man älskar ju inte nån man släpper så lätt eller hur?
Har personen stått en nära o funnits vid ens sida sen man föddes så e de tyvärr svårare o sluta hoppas på att allt ska bli bra igen...






Gårdagens mamma o son innan promenix ner till stan för shopping o lunch me pappan i familjen...




Adam skötte sig som vanligt galant o åt upp all sin mat plus fruktpuren :)




Sen bar de av till Ikea o sen stooor handling på Ica Maxi.

Idag e vi lite mindre aktiva. Har hängt hemma o jag o Adam bakade en kaka medans pappa C styckade en hel kyckling till lunch. Lät mindre gott när jag formulera de så där men underbart smaskigt vart de.
Svärföräldrarna kom förbi o gjorde oss sällskap en stund o nu e pappa C o tränar medans jag o Adam tränar på o krypa o skriver blogg ;)
De e så roligt o skriva med honom i mitt knä för han lägger sina händer på mina o "hjälper till".

Nu böys and görls så vibrera till i brallan här i stugan (på Adam inte på mig) så dags o byta blöjjis.

Hörs da!






Kommentarer
Postat av: Ida

Hej Amanda! Vet inte alls vad det är som har hänt men jag tycker det verkar som du har gjort helt rätt val här i livet. Din C verkar vara en helt underbar pappa till eran son. Har ju aldrig träffat er men man får en bild genom din blogg att han inte bara anser att han ska "hjälpa till" att ta hand om Adam, som många pappor faktiskt gör. Sjukt nog.

Självklart verkar även du vara en underbar mamma som ger mycket kärlek till din son. Du kan vara stolt över din familj för jag tror att ni för över en väldigt bra syn på kärlek till Adam=)



Tack för din fina kommentar.. Har bestämt mig för att jag aldrig ska prata skit om Lovelys pappa till henne, även om han gör det svårare och svårare för mig. Jag önskar och hoppas att han en dag ska inse vilken underbar dotter han har.



Lite svårt att skriva kommentarer här för man ser bara hälften av vad man skriver haha. Så om det är några stavfel så skyller jag på det=)



Ta hand om er!

2010-01-20 @ 16:59:08
URL: http://kamina.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej igen=)



Namnet Lovely kom jag på när jag satt på tåget. Pendlade mellan Eskilstuna och Stockholm varje dag när jag var gravid så hade mycket tid att tänka haha. Om det hade varit en kille hade han hetat Fabulous så ville att tjejnamnet skulle vara en motsvarighet. Så jag hoppas på en kille nästa gång så jag kan använda namnet=) Funderar ni på att skaffa fler barn?



Det är lätt att ibland ta åt sig av vad andra säger men bara man vet var man har sig själv så kan man hantera allt.



Ska ni döpa Adam eller ha någon slags namngivningscermoni?



Kram!

2010-01-21 @ 17:29:22
URL: http://kamina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0