Fortfarande snorigt här...

Jag snörvlar på men Adam verkar må myycke bättre. Jag vill oxå bli frisk!
C tog han hela natten o morgonen tills jag vaknade o nu åkte dom iväg till farfar en stund. Allt så jag ska få kurera mig. Bästaste älskling!

Sitter här med min bauta te-kopp, tofflor o filt o i C:s kläder dessutom. Om ni kunde se mig nu...jisses...thaaank god att den funktionen inte existerar...

Funderade lite igår precis innan jag slockna för natten... Har så superont i nacken jämt o nu har den börja knaka extra mycke. Kom o tänka på hur allt med min hörselnedsättning o balansrubbning börja...
Jag kände ju av lite obalans den 15 maj 2007, då allt börja. Sen hördes de som en liten susning i ena örat. De va då jag googlade o läste att man kan få såna problem om man har problem med nacken o att man då ska gå till en kiropraktor. De va de jag gjorde o en timma efter jag varit där o blivit "knäckt" i nacke o rygg så började helvetet som inte e över än. Jag började må super illa o allt snurra som om jag satt i äckligaste karusellen. Ingen va hemma så ringde ambulans själv.
De va nog ett av dom läskigaste ögonblicken i mitt liv. Klarade inte av o öppna ögonen på en vecka. Vet inte om ni kan förstå hur de känns o öppna ögonen o allt snurrar i vääärldens fart. Att de höll i sig i över en vecka gjorde så jag fick panik. Tänk om de aldrig slutar snurra!? Låg blixtstilla, blundades i en vecka med sus i örat o yrsel på maxnivå. De va en HEMSK vecka!
De jag funderade på igår va varför inte läkarna har sett nå samband med att den här yrsel attacken kom i princip nästan direkt efter jag varit hos kiropraktorn. Jag har nämnt de varje gång jag ska berätta vad som hänt för nya doktorer men ingen har reagerat på de. Kanske för att de troligtvis inte finns nå samband enligt dom men jag kan inte släppa tanken på att kanske kanske de e nått som sitter konstigt i nacken o ger åtminstone balans svårigheterna...? Vad tror ni? Har ni hört om folk som har problem med nacken som lider av balansrubbning eller tom hörselnedsättning?
På måndag e de dags o åka till Uppsala o då ska jag ta upp det här. Kanske dom åtminstone kan ta en röntgen bild på min nacke. Jag har ju jääämt ont i den....

Skulle så gärna slippa balans svårigheterna. Kan inte gå rakt utan vinglar o går i sick sack mönster. De dumma e att jag skäms lite o gå när jag ser att folk kanske ser mig. Vill inte att dom ska tro jag har druckit eller något! Jag har sett att vissa nog tänkt tanken så som dom stirrat ibland när jag kommer vinglandes. Om nån tittar så kääämpar jag verkligen med att försöka gå rakt men de e omöjligt.
Dessutom hoppar allt hela tiden. Bara av att prata med nån o röra huvet gör så allt hoppar runt omkring mig. Lite svårt o förklara men jag skulle verkligen slippa de.
De jobbigaste är att jag troligtvis aldrig får ta körkort. Om allt hoppar så fort mitt huvud rör sig hur ska jag då kunna köra rakt..bläää. Och sen vill jag spela basket eller nån annan sport på fritiden. Jag älskar o spela bollsporter men om man inte har balans o inte kan springa utan o ramla... Naaaw stackars mig! Yea right! Jag e lyckligt lottad så ska sluta beklaga mig. Men en röntgen på nacken ska jag be om. Kan ju inte skada eller hur?


Mammas älskling. Mycke piggare idag :)










Måste avsluta med o berätta en lite scary grej nu när jag tog upp att de känns jobbigt o gå o vingla när folk ser mig...

Ända sen jag var liten har jag haft en dröm som återkom hela tiden o då menar jag heeela tiden. Samma dröm!
Den handlade om att jag går o några människor...ibland klasskompisar, ibland nån snygg kille, ibland barn som bodde på samma gård som mig när jag va liten, olika folk som tittar på mig o jag känner hur jag inte kan gå normalt. Mina ben vinglar åt alla håll o jag kämpar mig svettig med att få benen att gå dit jag vill o försöka se normal ut men de går inte. I drömmen stannar jag o knyter skon eller låtsas göra nått annat i hopp om att personerna som jag tror stirrar på mig ska gå.
Jag kämpar ibland så mycke med att försöka gå normalt i drömmen så jag vaknar svettig.

E inte de konstigt att jag haft den här drömmen så länge jag kan minnas o nu känner jag som jag gjort i drömmen o jag har samma problem med att benen inte går som jag vill dom ska gå?
Jag har tom INNAN allt hände med balans rubbningen suttit o tänkt på den här drömmen o funderat på varför just den kommer tillbaks hela tiden. Jag hatade den drömmen o ville inte drömma den igen just för att jag kämpade så mycke så hela min kropp va spänd när jag vakna.
Måste ha drömt samma dröm MINST 12 ggr o jag minns den EXAKT.

Jag tycker de e konstigt...tycker inte ni?

Kommentarer
Postat av: Maria S

Gullunge!!!!

jag bokstavligen älskar den bilden när man ligger ner på stolen och ler!!!

hans leende gör än glad!!

2010-02-15 @ 13:20:05
Postat av: Amanda

:D

Tack sötaste!!!

2010-02-18 @ 00:17:56
URL: http://mandy80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0