Bizzy women

Eller nått...

Mina kära vänner har hjälpt mig fixa lite tårtbeställningar genom o tipsa deras vänner o familj. SUPER SNÄLLT! Så den här helgen e vigd till tårtbakning.
Har redan fixat  som e hämtade o säkert uppätna. Nu e de 1 kvar...eller igentligen. Den fjärde e till min b-day. Fyller ju tjugotio imorgon så de eklart jag måste fixa en tårta liksom ;)

Shit va saker o ting kan gå snett när man gör tårtor. Resultatet blir i princip aldrig som man tänkte från början. Man lär sig nått varje gång man gör en. De e kul!

Sista tårtan var en beställning till en tjej som skulle överasska sin tjejkompis på hennes 26 års dag med en tårta. 26 åringen gillade tydligen allt tjejigt som skor, väskor, smink o självklart ROSA.
Jag började med hennes beställning igår o tänkte att jag gör en tårta i form av en Gucci väska över den vanliga tårtan o sen lägger jag en högklackad sko o lite smink bredvid.
Lät jätte bra i huvudet men för en tjej som e inne i sin...vad blir de...fjärde tårta? så va de o ta lite vatten över huvudet erkänner jag...

Väsktårtan blev klar först o då insåg jag att den va aaalldeles för stor för o ställa på den undre tårtan. Inget annat hade fått plats. Dom skulle vara 20 pers så BARA väsk tårtan skulle bli för lite.
Tillbehören som tex sminket o klackskon stod på torkning o jag tänkte att dom får 2 tårtor istället för två våningar.
Klackskon o sminket tänkte jag ställa på den andra tårtan. MEEEN när jag vakna på morgonen så ser jag att de mesta på skon e mjukt o har inte torkat alls o när jag rör den så bryts den av i mitten. Jag försöker limma den o ställer den tom på tårtan men de funkar inte. De va bara o slänga skon. F*N!
Hon skulle hämta den om några timmar så de gällde o tänka snabbt. Allt smink var okey de va bara skon som pajja.
Fick fixa en liten mini väska o den gick på typ 5 min att göra sen la jag dit en ful rosett som vägra stå o va fluffig utan bara sjönk ihop. F*N! va tvungen o lägga på den för o täcka märkerna som blivit efter skon... Sånt ska man igentligen inte avslöja hehe...

Båda tårtorna hade svettats o smält lite så dom säcka ihop. Fick lite ont i magen över de men fanns inte så mycke o gör åt. Väskan såg ju faktiskt bara mer verklig ut då ;)
Misstänker att mini krull varit o öppnat o stängt kylskåpet hela morgonen så de kommit in värme. Va ju jätte varmt här idag.
Hoppas inte tårtorna smälte ihop när kunden körde hem dom. De här vädret e inte bra för tårtor...

Den tredje tårtan blev helt klart den fulaste tårtan jag nånsin gjort! Haha! Beställningen var en tårta med Katalanska flaggan. Efter stressen med dom andra tårtorna så va de black out i mitt huvud så den blev katastrof ful. Sjunk ihop gjorde den oxå :( Men jag hoppas den va god ändå!

Jaja, kul va de iaf o även fast de går snett ibland så e de en rolig utmaning. Då blir man tvungen o tänka snabbt o vara kreativ. De e kul!

Här e mina senaste... Tänk på att de e min första väsk tårta o bara ungefär min fjärde eller femte tårta...





















I sista sekund kom jag på att jag måste skriva namnet på tjejen. Hann inte skära ut nå snygga så fick skriva med kristyr o de va inte lätt med en krullis som drog i armarna. Fixade till de lite efter jag tog korten så de blev inte riktigt så där men jag e väldigt missnöjd med de :( Aldrig mer handskrivt på mina tårtor! Ser verkligen B-aktigt ut...


Katalonien tårtan..den fula...haha!






Sen har vi dessutom varit i Borlänge o firat syster som fyllde år. Självklart va jag tvungen o ta med tårta!

De blev banan mousse o Dulce Leche fluff i...MUMS!





Tårtblogg nu tydligen...

Har ingen ork o skriva om nått så trycker in mina tårtbilder istället o berättar om dom.

Snart e nog allt tillbaks till de normala i den här bloggen. Måste bara få baka av mig lite... ;)

Nu ska jag göra min B-day tårta!

Kommentarer
Postat av: Vanessa

Kan säga att catalunya tårtan var så jädra god, även om du inte var nöjd med utseendet på den..

2010-08-07 @ 22:50:38
Postat av: ann

Otroligt duktig du är på att göra tårtor!! Förstår inte hur man kan göra såna fina helt själv. Själv kan jag knappt baka muffins haha

// Tjej som är vän till din väns vän :)

2010-08-09 @ 21:43:06
Postat av: Amanda

Vad bra Vanessa! Synd att den inte bara var ful utan oxå felstavad hahaha!



Tack så jätte mycke Ann! Jag blir så himla glad!

2010-08-12 @ 01:06:52
URL: http://mandy80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0