6 dagar kvar...

...o jag har för första gången funderat lite. Inte runt själva operationen utan efter.
Läkaren sa nämligen att jag inte får bära nånting alls på några veckor så jag o C satte oss här hemma med en fika o diskuttera de här. De kommer nämligen bli VÄÄÄLDIGT mycke för honom så vi fundera om vi ska bo hos nån av föräldrarna lite då o då oxå. C måste ju kunna få lite avlastning o åka iväg o träffa vänner ibland oxå men om jag då blir hemma själv o Adam lägger en brakare tex så får jag inte lyfta han till skötbordet. Kan bli väldigt problematiskt.
C säger att d ordnar sig o att de inte e några problem men de känns inte rätt o låta han bli fast här dygnet runt. Iofs kan han ta med Adam men ibland måste man få egen tid oxå.
Goa mamma har redan anmält sig som villig o hjälpa så vi får se hur vi delar upp de.
Jag blir helt förstörd när jag tänker att jag inte kan ta hand om min son fullt ut på ett tag. Känns inte bra alls. Jag hatar o va beroende av andra som hjälper till men jag e däremot väldigt tacksam att folk vill hjälpa.
Känner jag mig själv rätt så kommer jag inte kunna hålla mig från o bära han...jag tror åtminstonde jag kommer råka lyfta fast inte med flit utan i ren automatik...
Intressant o se hur de går...


Igår hade vi bestämt att syrrorna som bor i Sthlm skulle komma o grilla hos mamma med oss. Som ni vet (om ni drog upp persiennerna igår) så försvann de fina vårvädret JUST igår o de snöa istället...suck! Syrrorna kommer nästa helg men mamma e inte den som e den ;) Efter lite fundering så satts grillen igång in the Mendoza recident!
Haha mamma e bäst!

Ett glas rött o köttet på grillen! Nu ska här grillas!





De va utan undantag de gooodaste jag ätit på länge!!! Tack mami! Nästa helg blir de mer grillning ;)

Stockholmsyrrona kom inte men syster yster som bor i vässan med mig kom så klart o med sig hade hon sin dotter Mayha.

Efter lite bus så satt dom sig o mös vid tv:n.
Adam vart vääääääldigt trött...



Hålla hand...





"Schhh! Adam e trött!"







Hålla hand tills han somnar...





Mayha ville inte släppa fall han skulle bli ledsen så hon försökte sova ståendes...söt!



Mamma o jag gick även igenom lite viktiga papper från Uruguay som vi behöver till ett ärende o de va en riktig nostalgi tripp. Fick se mitt ID från när jag var i Adams ålder ungefär. Ska försöka scanna den så ni kan se. Jag har många likheter med Adam faktiskt men ögonen tycker jag fortfarande han fått från sin far. Jag hade mycke större bowlingklot till ögon än Adam. De va riktigt mysigt o se alla syskonens ID:n oxå från back in the day.
Sen läste vi även igenom lite av papprerna o de fanns massa rolig info.
Kanske återkommer om vad ärendet gäller lite längre fram. De e mycke som ska göras först men vi hoppas på de bästa...


Klockan 9 imorse drog jag o min lilla familj till stan. Hade lite ärenden men eftersom vi var tidiga körde vi en Subway frukost. Smakade inte lika gott idag tyvärr så slängde nästan hela.
Lagom tills vi kom hem så försvann solen en stund så vi körde en storstädning o sen tog vi alla 3 en siesta. Mycke behövlig siesta...
Klockan 3 va vi uppe igen för fastighetsskötaren ringde på dörren. Vi hade nämligen bestämt möte med honom för vi har lite saker vi vill ta upp o lite vi behöver "klaga" på... Dessutom har vi fått höra i omvägar om lite funky saker så vi var tvugna o ta upp detta med honom. Han visste inte mycke men ska återkomma. Stämmer dessa saker som vi hört så blir de flytt! C vill flytta till Sthlm...mandy funderar fortfarande... Jag o Sthlm har inte klickat än... Jag har så mycke saker jag oroar mig för om vi ska flytta dit. Kommer allt vara superdyrt? Måste jag ta tunnelbana (som jag HATAR) varje gång jag ska nånstans? Vem ska jag umgås med? Kommer Adam bli brat??? Måste jag fylla min garderob med endast märkeskläder för o inte känna mig som en outsider när jag går på stan?
Ja, ni ser...mycke o klura på. Får C sin vilja fram så flyttar vi dit även om den här lyan e problemfri...

Shit va jag babblar...jag ska ju träffa polers! Adios!

Kommentarer
Postat av: lilli

fick en klump i magen av allt kött ja missa...=(

2010-04-06 @ 19:06:58
Postat av: Anneli

Ja om ni flyttar till stockholm får jag äntligen en bra anledning att åka dit :) Du behöver INTE ha din garderob full av märkeskläder, i sthlm kan man klä sig hur man vill, där finns ju alla stilar om man jämför med Göteborg. Sen får ju dina krav vara att du kan ta bussen till stan om du inte vill ta tunnelbanan. Lätt som en plätt :)

2010-04-06 @ 20:23:20
URL: http://miniego.blogg.se/
Postat av: Mattan

snyft Ska ni lämna mig och Bella här?! =(

2010-04-06 @ 22:41:24
Postat av: SarahPaskota

Vad är det för operation som du skall göra? Kul att jag har hittat till din blogg med :D

2010-04-09 @ 01:46:36
URL: http://sarahpaskota.blogg.se/
Postat av: vanessa

Finns inte alla stilar i Gbg..? Om det strular sig, ring så kommer jag och byter på Adam, lätt som en plätt, jag är ju där på typ 10 min!

2010-04-09 @ 07:11:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0