Hemma dag...

Idag har mandy inte gjort mycke...
Jag har varit så trött eftersom jag somna sent så jag har bara velat va hemma o myst med familjen, men å andra sidan, finns de nå bättre?
Jag har suttit hela kvällen o tittat på mina grabbar. Adam har varit JÄÄÄÄTTE pappa kär idag! Han va lite grinig under dagen men så fort pappa C kom hem så fyra han av stooora leenden hela kvällen! En gång titta han tom på mig o börja hänga läpp som om han skulle börja gråta sen kom pappa o prata med han o då börja han skratta igen...usch :( Han brukar ju mest va mamma kär.. Va hände? Haha!
Dom har dansat runt här i vardagsrummet till hög musik. Adam lufta sig lite så han va naken fis. De såg så roligt ut :) Sen dansa pappa C för honom till dr Dre. Adam kunde inte sluta skratta åt han. Dom e så söta mina grabbar. LYCKA!!!

En sak gjorde vi däremot utomhus idag... Vi va på BVC o hade koll med Adam. Han e nu 8 v o 3 dagar o väger 5430gram o e 58 cm lång :) 8 cm har han växt sen han kom. Jag tycker han har blivit såååå stor!
Sen va de en läkare där oxå idag utöver barnmorskan. Han gjorde en 2 månaders kontroll på Adam o han sa att allt såg fin fint ut.
Jag har sett på Adams nacke o en bit upp till huvet att de e en stor röd fläck där o jag o C har varit lite oroliga för va de kan va så vi fråga dr. Han sa att de va ett stork bett! Hahaha! Gulligt va? De e ett märke där storken höll i honom när den lämnade han till oss :)
Vi frågade inte så mycke mer om den för vi gillade svaret o huvudsaken e ju att de inte e farligt o de va de inte. Dr sa att nästan alla bebisar har de o att de går bort sen. Ni som har bebbe, vänd på bebis o kika om den har ett stork bett ;)
Våran barnmorska som har hand om oss e lite av en tjurskalle o ler inte i onödan om man säger så... De va just därför de kändes extra speciellt när tant sur plötsligt hojtar till när vi precis sagt hejdå o e på väg ut genom dörren. Vi vänder oss om o tittar på hennes sten ansikte o så säger hon "Jag måste bara säga att ni har en fantastiskt fin son" utan att röra en miin i ansiktet.
WOW! Va glada vi blev. Vi log o tacka så mycke o gick sen därifrån. När vi kom ut så sa både C o jag att KANSKE vi inte bara tycker han e söt för vi e hans föräldrar utan han kanske e lite speciell ändå? Tanten ser ju inte ut o va nån som bjuder på komplimanger härs o tvärs iallafall... Vi log hela vägen hem :) I våra ögon e han iaf den finaste bebisen i vääärldeeen!





Nu fick jag abstinens efter han så...HERRÅ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0