Adams babysitter


Jag har diskutterat lite med mina vänner ang om hur mycke man ska bära runt på sin bebbe.
Jag har aldrig tänkt på att de ska spela någon roll men sen har jag sett att vissa inte vill bära på dom alls medans andra kan bära på dom (eller ha dom i bärsele/sjal) nästan hela dagarna.
Dom som helst undviker att bära runt på dom gör de så barnet inte ska bli för hängi o vilja vara i famnen hela tiden utan klara sig o känna sig trygg även fast dom inte sitter hos mamma eller pappa.
Jag måste faktiskt säga att dom jag sett har bärt runt på sin bebbe väldigt mycke har fått problem med att bebis bara vill sova hos föräldrarna o blir ledsen när den inte är i mammas eller pappas famn...som om att den inte känner sig trygg nån annanstans...

Jag vet inte vad som är rätt att göra o vad som är fel så ni får gärna komma med era funderingar.

Vi har nog kört mellan läge på Adam. Han känner sig trygg o är lugn i princip vart vi än sätter han o han har redan från första dagen sovit i sin säng. Man kan i princip lägga han vart som helst när han börjar gnugga sig i ögonen o ser trött ut o han somnar där utan några besvär.
Sen vill vi ju gärna gosa med han o bära runt han.
Jag tycker bebisen måste få närhet o kärlek oxå. De e viktigt för oss.
Om Adam e lite extra gnällig tex så håller vi han gärna o myser.
Mellan o KANSKE liiite mer åt att hålla mycke e de jag tycker e bäst men aldrig FÖR mycke o ABSOLUT inte för lite.

Vad tycker ni e bäst?
Och måste man verkligen tänka på sånt här eller e att hålla för lite eller för mycke nånting som inte påverkar dom i längden? Vad tror ni?
Har ni sett skillnad på bebisar som bärs mycke o på bebisar som inte bärs runt mycke?



En sak som hjälpt oss med att slippa bära runt Adam e den här babysittern.
Till er som har eller ska få en bebbe så vill jag veeeerkligen rekommendera en sån här babysitter som Adam har.



Jag fattar inte hur vi klarade oss utan den första tiden men sen vi köpte den har aaallt blivit så mycke lättare.

Adam ääälskar o sitta på den o e han lite kinkig så sätter vi antingen på vibrations knappen som gör han riktigt avkopplad (och är bra för magen har jag hört...) eller så gungar vi den o han blir tyst på en gång.
De har varit skönt för oss att veta att han inte behöver bli lyft eller vara i våran famn för o bli lugn.


Dessutom så kan man lägga dit dom där hängande figurerna som ni ser på bilden o Adam älskar dom! Självklart kan man ta bort dom när man vill oxå.

Den kostade runt femhundra o e de bästa köpet vi gjort till Adam...ja förutom allt nödvändigt som barnvagn o spjällsäng o sånt...

De finns andra babysitters som vi sett men dom e inte lika bra som våran. Dom gungar ju knappt NÅTT o de e gugningen som gör han lugn. Dåligt...

Ser ni va han ääälskar sin babysitter!



   




Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag tycker somdu. lagom är bäst!! Min Melvin älskar sin babysitter.. o sinlek filt. Men de dagar han är grinig vil han gärna sitta och kramas. Nej man ska inte gå runt hela dagarna med sin bebis i famnen.. Men som sagt alla bebisar är olika och behöver olika saker...

fasiken det är blomor i vägen när man skriver. haha



Sen vill jag berätta om min teori, Om Melvin vaknar och jag hör det så går jag direkt och pratar med han. Det står ju att man ska låta de gråta lite annars lär de sig att man kommer när de gråter. MEn om de inte gråter.. ska man vänta tills de börjar.. o sen gå. ja då lär de sig verkligen att börja ju..

2009-11-06 @ 21:17:36
URL: http://www.nynnyn.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0