Måste fråga...

Jag e ny på de här med att skaffa bebbe så jag måste ta hjälp av mina medmänniskor.

Fråga: Vad är en nässug o varför måste jag köpa en sån till bebben?

Jag läser överallt hur mammor to be köper hem nässug (eller va de heter) för o förbereda inför bebbens ankomst.
Jag har ingen som helst aning vad de e för något så ni får gärna berätta. Låter ju uppenbarligen som nånting som suger ur näsan men måste man ha en sån o varför? Får dom mycke grejer i näsan?

Jaja, svara gärna om ni vet.

Nu måste jag återgå till mitt plock o sen blir de bio ikväll =)

Vi ska se Baksmällan :)


Kommentarer
Postat av: Fina

Hej!

Nu är jag definitivt ingen expert på bebisar, har ju inte ens en egen:) men jag tror att en nässug är för att suga ut ev. snor om den blir förkyld eftersom bebisen inte kan fräsa... Som att snyta bebisen helt enkelt:)Kram

2009-06-15 @ 19:36:35
Postat av: Malin Lj

Vi verkar ha haft samma planering igår:) Först var vi också på IKEA, runt 14-15 tiden... sedan var vi också och såg Baksmällan! Såg du mig måntro?

2009-06-16 @ 08:52:49
URL: http://malinlj.blogg.se/
Postat av: Natta

FILMEN var GRYMMMM :D

2009-06-16 @ 11:00:32
URL: http://nirv.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hahah jaa Fina de e klart de måste vara de! Tack gumman! Känner mig lite blåst nu. Tänkte inte på att bebben inte kan fräsa själv...oops...

2009-06-16 @ 21:31:27
URL: http://mandy80.blogg.se/
Postat av: ellenor

hej gumman:))



så kul att läsa det du skriver!! köp absolut inte näs sug till bebisen!! läkarna på barnakuten säger att man inte ska suga ut snor i näsan när dom blir snoriga!! om du inte vet vad det e, e det som en liten grej man stoppar in i näsan och suger ut snor me. Har oxå en sån men läkaren sa till mig att inte använda den, kram

2009-06-20 @ 05:57:36
Postat av: Amanda

Sötis Elle!!!

Jag älskar när du ger mig mama råd!!!

Jäklarns att jag redan hunnit köpt en...men jag ska inte använda den om de e så som du säger.

Tack igen bästa Elle!

2009-06-21 @ 01:20:39
URL: http://mandy80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0