Bebis...

Oj! De har inte varit lätt o hinna blogga...

Vi har haft besök nästan hela tiden sen vi kom hem. De e mysigt att alla så gärna vill träffa honom. Tror han har charmat varenda en...

Hittills går allting bra. Han e en sån go unge. Harminisk o lycklig:) Ler hela dagarna...förutom när han vill ha mat o när pappa C vill pussas med sitt stubbiga skägg...

Jag sover inte mycke. Han ska ha mat var tredje timme dygnet runt pga att han e lite tidig o blodsockret lätt kan sjunka. Jag försöker sova mellan ammningspassen men de e supersvårt o somna om när man väl vaknat så de blir inte mycke sömn. Konstigt nog så känner jag mig full av energi. Igår kväll däremot så va jag trött.
Vi va först hos C:s föräldrar sen hos mina där de va några bekanta från göteborg o hälsa på. Blev nog lite mycke för de va svårt o ta sig upp o amma inatt men you got to do what you got to do....

Fast allt är rätt så nytt o fortfarande lite svårt o inse så är de stor skillnad på livet nu.
Jag har verkligen en perfekt liten familj här hemma :)
C är för underbar för ord. Som jag alltid vetat så blev han den perfekta pappan till mitt barn. Så stort hjärta.
Han gör allt för oss. Tom matar mig om jag matar hans son o e hungrig. Underbar.
De e så konstigt...jag trodde aldrig jag kunde älska C mer än jag gjort men nu har de kommit en sån stark o annorlunda kärlek till honom. Jag ser han som nånting så stort nu när han är pappan till min son. De e en obeskrivlig känsla man får till sin partner när man delar nånting så stort tillsammans.

De värsta nu efter förlossningen är hur känslomässigt ostabil man är. Helt utan anledning kan jag börja gråta av rädsla att förlora min C. Jag vet inte varför o de e riktigt jobbigt. Stackars C får sitta o försäkra för mig hela dagarna att han inte ska nånstans.
Drömde tom inatt att jag hörde honom prata i telefon med en kompis om hur han träffat en ny o att hans kärlek till mig hade försvunnit. Usch, jag dog nästan av den drömmen. Nu har jag mått illa nästan hela dagen pga den här drömmen.
Hoppas jag blir lite mer stabil snart för de här e skitjobbigt.

Iaf...idag har vår sons lilla grej på naveln ramla bort :) Äntligen! Den va inte så mysig... Torkad hård navelsträngsbit liksom...urk. Nu har vår lille man en vanlig jättefin navel som oss andra :)

Nu e de ammningsdags igen ;)

Jag kommer vara lite försiktig med att lägga in bilder på vår son eftersom de e en önskan från C men de kommer nog mer o mer så småningom.
Här har ni iaf en tjuvtitt ;)


Vackra prins



Ps. Till er som messat mig sista 2 veckorna...messen kommer inte fram. De nånting fel på mitt comviq kort så jag har inte fått några mess alls :( så ni vet varför jag inte svarat...

Kommentarer
Postat av: Malin Lj

Har hört att man blir väldigt känslig efteråt...hoppas det blir bättre för dig o det blir det säkert!

Låter iaf helt underbart att ha sin lilla bebis hos sig, längtar ännu mer nu:)



Va söt han är er prins! Kram

2009-07-21 @ 00:23:47
URL: http://malinlj.blogg.se/
Postat av: S

Vilken gullig prins ni har.. Grattis Grattis

2009-07-21 @ 18:39:49
Postat av: Hilal

aw va sööt :)

2009-07-21 @ 19:03:53
URL: http://hhilals.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Så söt han är =)

2009-07-21 @ 19:05:56
URL: http://elliiinoorschonult.blogg.se/
Postat av: Tiffany More

Ett stort grattis! :D



Pinsam fråga men det där med att man kan "bajja" under förlossningen, rekomenderar dem inte tarmsköljning eller ngt sånt? Annars är det ju pinsamt /:

2009-07-21 @ 19:13:13
URL: http://TiffanyMore.blogspot.com
Postat av: Sandra med familj.

Grattis igen till er fina lilla son!!!!

Visst är det en mäktig känsla att få barn och bli en familj?

Han är så fin er lilla prins, pussa han från oss. Måste träffas nån dag när allt lugnat ner sig och så. Många kramar från oss!

2009-07-22 @ 20:38:59
URL: http://filippamariakhouri.blogg.se/
Postat av: Camilla

Stort grattis!! Skönt att allt gick bra! Ta hand om er!!

2009-07-26 @ 20:17:38
URL: http://cferetti.blogg.se/
Postat av: Amanda

TACK ALLIHOPA!!!



O du Tiffany, de gör do säkert på flesta ställerna men just min barnmorska fråga inte... Tur att jag slapp bajja ändå,,, ;)

2009-09-06 @ 01:31:46
URL: http://mandy80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0