Isolerad...

Nästan iaf...

Dom 3 sista dagarna har Adam varit förkyld o de va jag som smitta han ännu en gång...stackarn :( Men de e sååå svårt att låta bli o pussas på han! Ni förstår inte!!! Han ser ju godare ut än godaste gooodis!!!

Tänkte ta en promenad med han idag men gick ut på balkongen o kände den tropiska värmen skölja över mig så jag bestämde mig för att lämna gossen hemma ist. Själv va jag tvungen att gå ut o få lite frisk luft. De va skönt...i typ en minut... ISKALLT UTE JU!

Eftersom vi bara varit hemma så finns de inte så mycke o skriva om tyvärr.
När man e hemma blir man rastlös så mandy har bakat o bakat o bakat.

Gjorde goa lussekatter med smör o mandelmasse kräm i som jag hittade i Jossans blogg...




De va bara lite svårt att göra dom. Va tvungen att använda en hand mestadels av bakningen eftersom vår lilla tomtenisse blir vääääldigt famnig av sig när han e sjuk. Famnen famnen famnen...tungt kan jag säga...

Tack iaf för de goa receptet Jossan! Gott me lite variation från dom vanliga lussekatterna...

Till middag idag gjorde jag en köttfärspaj som blev smarrigare än jag trodde den skulle bli.



Sen har jag bakat maaaaaaassa bröd! Vi behöver en större frys...NU!


Blir lite tråkiga inlägg med massa mat bilder...sorry. Livet är inte alltid dramatiskt...som tur är.


Kan avslöja vad som skulle bli årets julkort nu iaf...
Tyvärr va vi ute lite sent o när jag fick tipset om att skicka från postens hemsida där mottagaren hinner få den innan jul så hade jag redan hunnit lyckats lägga ut den på facebook så då kändes de inte lika röööligt längre.
Här e iaf bilden vi skulle haft på årets julkort...







Blev några andra fina bilder oxå men den ovan blev vår favorit.







                                                
                                                         Gapflabba gjorde han tom...

                                                                    

Charmiga tandlösa tomtenisse!!!
Vilken gilla ni?

Ne nu ska jag sluta bomba er med nisse bilder på Adam men visst e han söt vår lilla tomte nisse?


Nu ska jag gå o sussa med mina kärlekar. Blir nog inomhus imorn med för lille Adam låter lite knorrig tycker jag.

Hoppas ni sussar gott i varma sängar just nu!


Kommentarer
Postat av: Mattan

Åhh vad gott! Nu vet jag vart jag ska åka när jag blir hungrig och rastlös... Haha... nybakta bullar.. en köttfärspaj och hembakat bröd är man KNAPPAST bortskämd med!!! Sen kan man ju alltid passa på att smaka lite tomtenisse när man ändå är på besök! ;D Såååå söt han är Adam... JÄTTE FINA kort oxå! Nästa år... nästa år Mändy... då ska du få skicka julkort ;)

2009-12-18 @ 09:25:28
Postat av: lilli

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ! hahaha han e så söt!!!!!!

2009-12-18 @ 13:45:04
Postat av: Sarah

Nej men jag förstår dig helt om att det känns bättre att man inte är ensam om det. Men hoppas du får något svar snart, jag har själv haft/har mycket problem med mina öron, så fort jag blir förkyld så slår det lock och håller gärna i sig så tills jag närapå blir galen så jag förstår dig helt!

Min syster är helt döv och jag märker ju hur mycket hon missar, hon har ju visserligen aldrig hört som barn/vuxen men kan tänka mig att man missar en del oavsett om man föds döv eller blir det som vuxen.

Hoppas som sagt att dom hittar något, det underlättar ju om man vet vad det är, även om det inte skulle gå att "fixa" eller vad man ska säga. Men då har man i alla fall fått ett erkännande på något sätt..

Måste bara säga att din son är gudomligt söt! Vet inte varför men han påminner mig om den där figuren Hugo, varför vet jag inte men ja, jättesöt är han i alla fall! :)

2009-12-19 @ 00:11:43
URL: http://sarahsvensson.webblogg.se/
Postat av: Lovisa

Hej Mandy!



Har inte vart inne på din blogg på ett tag, gud vilka vackra bilder du har lagt upp på lillemannen! Han verkar helt underbar, är han alltid så glad och tillfreds som han verkar?



Hoppas ni får en jättemysig julhelg lilla familjen, det förtjänar ni!



En stor kram och sköt om dig gullet!

2009-12-19 @ 22:11:03
URL: http://lofsan.wordpress.com
Postat av: S

Vilken gullig son du har amanda. Jag hade varit isolerad varje dag om jag hade en liten söt adam =).. Kan du inte lägga ut receptet på scones.. Den ser goooood ut.. God Jul o Gott Nytt År.. Hoppas att året som kommer blir ett bra år för dig o dina killar...

2009-12-20 @ 20:56:17
Postat av: sara

Hejsan! kan du inte bertta lit eom hur du håller formen, hur mycket du gick upp i vikt under gravdiditteten och hur du gått ner ? Skulle va kul att veta :) kanske se bilder.... otroligt fin familj har du.



mvh sara

2009-12-23 @ 20:38:28
Postat av: Josse

Så söt tomtenisse! :) Särskilt de när han skrattar.. tandlösa leenden är bara för härliga!

2009-12-28 @ 23:39:57
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se
Postat av: luckeboi

Ny header! Fin eller ful? :)

2009-12-29 @ 00:16:02
URL: http://lifeoflucke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0