Läkarbesöket...

Nehupp...inga nyheter alls.
De va som jag trodde ang den där lite bättre operationen som David hitta. Den är bara lämplig för folk som har lite hörsel kvar i örat o de örat vi ska operera är de ingen hörsel kvar i så de hjälper inte mycke då.

De e så jobbigt att dom inte vet vad som är fel. Jag gråter varje gång hon säger att de inte finns mer dom kan göra förutom operation. De är jättebra att jag får en möjlighet med att operera mig, de är inte de. Jag känner att jag vill ha ett svar på vad som hänt mig! De är de som sliter hjärtat ur mig att jag inte kan få. De är min kropp! Jag vill veta hur de kan bli så här o varför! De kan dom inte svara på. De enda dom säger är att de brukar hända för folk, mest äldre folk, o bara på ett öra men ett fall som mitt har dom inte sett förut. Jaha!? Ska man inte kolla upp mer då?

Sen känner jag att dom gjort så mycket fel o de stressar mig som fan!
Tex...
I början när jag började förlora hörseln så sa dom "Nej, nej, du hör bra! De e bara att du har fått så hög tinnitus" Okey dom trodde de men ska man inte lyssna på patienten o kolla upp iaf innan man bestämmer att de e som dom tror?
Sen när de tillslut försvann nästan helt så åkte vi akut dit för jag hade läst ÖVERALLT på internet att om nått sånt händer (att man tappar hörseln plötsligt) så går de i 80% av fallen att rädda hörseln om man lägger in medecinering SNABBT.
När jag åkte dit sa dom bara att läkaren inte hade tid utan att jag får vänta på besöket dom redan bokat till mig som skulle va om nån vecka eller hur lång tid de va kvar...
På de besöket hade man resultat från ett test där man satt elektroder på huvet o mäter av hörseln. Enligt testet så visade den att min hörsel var bra!??!
Därför, antagligen, så satt dom inte in nån medecinering på mig även fast jag sa att jag inte hörde nått.
Dom trodde mer på testet än på mig o sa att de va psykiskt.
Nån månad efter så gjordes samma test om 2 ggr o då såg man klar hörselnedsättning så antagligen så va de nå fel på apparaten första gången dom gjorde testet. Nån annan förklaring kan jag inte komma på.
Men ännu ingen medecinering...
De enda dom gjort efter de är att mäta av min hörsel hur bra eller dålig den är fast jag sitter framför dom o säger att jag inte hör nått.
Jag berättade att jag läst överallt att de första man gör vid plötslig hörselnedsättning är att akut medecinera med hög dos o jag frågade varför inte dom gjort de. Hon svarade "Ja de e lätt o vara klok i efterhand..."    =(((
En annan grej som stressar mig är den här cochleaimplantatet dom vill göra.
Som jag läst överallt o som tom läkaren i Uppsala sa så ger den bäst resultat om man gör den så snabbt som möjligt.
Nu efter 1,5 år ska jag få den även fast den skulle ha gjorts me en gång.
Vi frågade henne om de idag o hon sa att dom inte ville göra den tidigare för att min hörsel gått upp o ner hela tiden. De stämmer att den har förändrats men ALDRIG i örat som dom ska operera! De örat har jag inte hört nått med sen i augusti 2007!!! Och även om de va örat som har pendlat i hörsel som dom skulle opererat i så har de aldrig vart så bra me hörseln på de örat så de hade vart värt o vänta med operation o riskera ett dåligt resultat!

Jag e så arg!!!!!!!!!! Så frustrerad o stressad!!!
De känns som dom kunde ha gjort allt på ett helt annat sätt o jag tror ärligt talat att jag hade hört bättre idag än vad jag gör om dom hade gjort de på de sättet jag velat.
Vad ska man göra me alla dom här tankarna? Ska man bara skita i att dom kanske lekt me mina chanser o höra bättre???
Jag orkar inte ha dom här tankarna "Tänk OM..." i skallen men hörrni, TÄNK OM...???

De som händer nu iaf e att jag blir remitterad till Uppsala igen o där ska vi bestämma om jag vill ha operationen eller inte...

Jag mådde verkligen inte bra efter de där läkarbesöket...som vanligt...
Vill ju bara ha ett svar på vad som hänt..de e allt. Skulle må så mycke bättre då...

När jag mår dåligt så låser jag in mig o ger ursäkter till alla när dom vill ses...så blev de inte idag...som tur är...
De har varit fullt hus här sen 15 till precis nyligen.
David, Lilian, Mathilda jag o Robert käka pizza o sen kom Sara (min syster) hennes kompis Marina o guddottern o hade massa taco grejer me sig så de blev taco kväll o sen film.

Nu ska alla gå ut men mandy pensionären, som min vän kalla mig häromdan, stannar hemma.
Min mage är för mätt o mitt huve är oxå för mätt om jag ska vara ärlig.
Tror jag tar ett bad o fixar lite pedikyr o ansiktsmask istället.

Min C prövade ett nytt jobb idag i E-tuna. Han har jobbat hela dagen. Från 12-21 o nu ska han jobba som vakt hela natten. Samma procedur imorgon. Stackars plutt=( Han messa o sa att han va helt slut....=(
Duktig han är...men de här med att jobba dubbelt blir bara den här helgen. Han har fått ett erbjudande om jobb här i Västerås oxå så nästa vecka testar han de så får vi se vart han trivs bäst o vilket han väljer.
Duktig han är som kommer igång o jobbar så snabbt. Så stolt över honom. Han kämpar verkligen på.
Känner mig värdelös när jag inte kan hjälpa till o jobba. Jag bidrar inte med mycke med min inkomst från FK kan jag säga...

Oj...långt inlägg...zzzzzzzzzzz...

Ska hoppa in i badet ist...
Tack allihop för ikväll! Ni fick mig o tänka på annat=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0