Ögonsmojs???

Igår natt kunda jag inte somna så jag började fundera... Vad är det riktiga ordet för de gul/vita smojset som ligger i ögonvrån på morgonen???
Jag har alltid kallat det för ögonsnor men min vän förklarade för mig häromdan att det minsann heter änglabajs!
Kan man gå fram till en främling o säga "Ee ursäkta, du har lite änglabajs eller ögonsnor i ögat" Nee!!! Det måste finnas ett bättre ord. Nån som vet? Vad kallar ni det för?
image86

Imorse fick jag post från min öronläkare. Vi har fått en tid 2/4!! JIIIPIIIE!!! Behöver alltså inte vänta tills en 24/4 då vi hade en jäkla telefon tid som inte hade gett oss nått eftersom jag inte hör.
Jag var o lämnade ett brev till henne förra veckan där jag klagade lite på att allt tog sån tid...de verkar har hjälpt. Skööönt!!! Hoppas dom skickar en remiss till Uppsala nu.

Sist jag var där så sa hon att vi skulle göra 2 saker. Först fixa hörapparat o sen göra ett borellia test.
Hörapparaten funkade inte på mig o borellia testet var negativt så nu tror jag att dom inte vet vad dom ska hitt på längre så jag misstänker dom remitterar mig till Uppsala nu. Dom har gjort allt dom kan...

Undrar varför hörapparaten inte funkade. Alla sa att den skulle göra det...iallafall lite...men det blev ingen skillnad för mig. Undrar om det är nått som täpper för i örat så ljudet aldrig når ner. Dom har ju kollat i öronen o inte sett något men det är bara så skummt att jag inte hör nån skillnad ALLS med hörappart.

Idag var det iallafall löning. Mitt konto var fyllt igen...iallafall i ca 1 timma... Efter alla räkningar o skulder så har jag bara 116 kr kvar på kontot. USCHH!!!!!
Men nu har jag fått lite svar på vissa av möblerna jag lagt ut på Blocket så jag kanse lyckas sälja dom:) Hoppas för Dicos mat e slut så han e tvungen o äta Filips dåliga ICA mat. Inte bra för magen:(

Nu måste jag tvätta!

Herrå o glöm inte att ta bort ditt ögonbajs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0