Usch...ångest...

Igår skrev jag ingenting...hade sån ångest hela dagen. Idag känns det likadant. Det är skitjobbigt för när jag mår dåligt i vanliga fall så brukar jag se på tv eller nått för att tänka på något annat, men när man är döv så hjälper inte det. Man blir liksom så inlåst med sin ångest o det är hemskt...

Jag fick brev av Chris igår. Han fråga självklart efter spellappar men han bad också om ursäkt för att han låtit otrevlig i telefon mot min bror. Han visste inte vem det var. Vill inte skriva så mycket om Chris...

För första gången igår så hittade jag information på nätet om mitt psykisk dövhet. Det kallas tydligen för konvershysteri o är en slags neuros där ångesten blir så stark över nått så den konversierar (ändrar sig) till fysiska symptom även fast dom igentligen inte finns där. En människa som tex är rädd för att se något kan bli blind o om man det är nått man inte vill höra så skyddar kroppen sig genom att göra en döv.
Låter superskumt men det är åndå helt otroligt att kroppen gör så för att skydda en.
Stackars min kropp...var tvungen att göra mig döv o stänga in mig med mina egna tankar för att få mig att förstå o tänka igenom vissa saker. Jag har nog mycket kvar att ordna, men jag är på rätt väg...tror jag...hoppas jag...

Usch...idag vaknade jag o märkte att jag var hemma själv. Fick panik. Jätte jobbigt att vara själv just nu för om paniken kommer eller om det tjuter för högt i öronen så hjälper det att "prata" med nån annan för att skingra tankarna lite.
Endrique hade iallafall skrivit en lapp på bordet där det stod att han hade en läkartid 11.20.
Han messa mig nyss o skrev att han kommer om en stund. Puh...skönt.
Lilian kommer nog också efter hon slutat jobbet.

Kan meddela att hösten kom igår. Det var superkallt ute även om solen var framme. Idag är det bara kallt...ingen sol. Bläää....

Nu ska jag kolla på Ellen DeGeneres, det var länge sen.
Chao!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0